Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kläder - envis

Skrivet av I.G m. Emma
Hallå på er

Min lilla 6-åring har blivit väldigt klädmedveten och klär INTE på sig *vad som helst*. Det är jättemycket hon ratar i sin garderob och vill bara ha vissa plagg.
Nu har jag tagit med henne sist jag var och köpte kläder till henne så hon själv fick välja. Så de kläderna använder hon iallafall :-)

Har försökt många gånger att *tvinga* henne ta på vissa tröjor men hon har totalvägrat! Vill ju inte heller tvinga henne att ta på något som inte känns bra...
Hm...

Hur har ni det? Tycker ni att hon inte ska få bestämma i klädfrågan?

(det gäller alltså att högvis med kläder bara ligger och hon vägrar ha det på sig)
Svar på tråden: Kläder - envis

Jadu..

Skrivet av  Malin, Eric 9807, Filip 0003
Många tycker ju säkerligen att barnen ska ta på sig det som föräldrarna väljer. Och med Eric funkar det, har alltid gått bra.
Men lillebror...Han har sedan han var knappt 3 år (nu är han 4,5 år) ratat vissa kläder. Jag vet ju vilka kläder det gäller, så jag brukar prova ibland ändå, men han tar av det lika snabbt och går själv och hämtar vad han vill ha.

Så mitt svar, eller tja svammel... Det bästa är nog att hon får följa med, så att som du skrev, så vet man att hon/ de använder kläderna i alla fall.

här åxå!

Skrivet av  lisa m Saga-98&Signe -01
Usch vad jobbigt det är vi grälar ofta om praktiska kläder kontra flickiga klänningar... Fast på sista tiden har det varit lugnare, sen hon började fritids.. Tror hon själv har märkt att klänning inte är så praktiskt på utflykt:)