Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det för sent att bli med lite här?

Skrivet av Villemo
Hej! Jag gissar att ni alla följts åt sedan ankomstgruppen? Men det verkar så trevligt här att jag gärna hoppar in ibland om jag får. Jag har en pojke född i augusti -98, en storebror på 10 år och en dotter på 6 månader. Min erfarenhet säger att året vi har framför oss är väldigt turbulent och ganska jobbigt - det är tufft att vara sex år - och då kan det vara skönt att ha fler sexårsföräldrar att snacka lite med.

Jag är en mamma som vill ha förhållandevis mycket koll på saker och ting och är mycket engagerad i skola och barnomsorg (alltså jag tycker en massa och väljer noga där valmöjlighet finns). Min ambition är att bli en mer avslappnad förälder som litar mer på att barnen klarar sig, och med tre barn nu får man lite hjälp med det - man hinner helt inte med som förr!

Om ni känner att ni redan är ett sammansvetsat gäng utan utrymme för nya personer får ni lika gärna säga det nu - jag tar inte illa upp. Hellre det än att ens inlägg bara tigs ihjäl...
Svar på tråden: Är det för sent att bli med lite här?

Hej!

Skrivet av  Kristina S
Om det finns ett sammansvetsat gäng här så tillhör jag inte det, men skriver här ibland ändå. Jag heter Kristina och har en flicka född i juli 98 och en lillasyster född i maj 02 och det är livat, kan jag säga. Sexåringar är onekligen en ny och spännande utmaning för en stackars mamma. Mycket känslor, mycket utspel och en gryende självständighet som jag (som också gillar att ha kontroll) kämpar en massa med.

Välkommen!

du är hjärtligt

Skrivet av  I.G m. Emma 9806 och Sofie 0110
välkommen! Jag är inte själv så *gammal* här och naturligtvis får ALLA skriva här!

Själv har jag en tjej född juni -98, Emma.

Hon är en bestämd liten tjej...visst är det bra att kunna diskutera och ventilera med andra föräldrar med barn i samma ålder!

Såklart att det inte är försent

Skrivet av  Malin, Eric 9807, Filip 0003
Välkommen!
Malin heter jag, har Eric som är född i juli 1998, och lillebror Filip som är född i mars 2000.
Jag bor med man och barn i norra Skåne.

Välkommen!

Skrivet av  Ariella m. Lovisa 9808
Mer om mig och Lovisa kan du läsa på våra resp hemsidor. http://hem.bredband.net/lanari/ och http://hem.bredband.net/lovisa98/

Skriv gärna en rad i gästboken

VÄLKOMMEN!

Skrivet av  Lisa m Saga 2/6-98 & Signe 15/4-01
Jag hittade hit i vintras(?) tror jag så jag är åxå ny! Jag har bara tagits emot med stora famnen så välkommen du med! Jag heter Lisa, är förskollärare, 33 år två döttrar (Saga 2 juni 98 Signe 15 april 01) stor villa, trädgårdsintresserad boknörd gift sedan 11 år bor i Piteå. Liksom du är jag en mamma med benhård koll på det mesta, på gott och ont... Det var allt (nästan) om mej........ så en gång till VÄLKOMMEN!

Tack ska ni ha!

Skrivet av  Villemo med Eje 16/8
Jag brukar egentligen vilja vara lite privat på nätet, men jag kan ändå berätta att jag är stockholmare som för några år sen flyttat med familjen till Umeå, där vi trivs bra. Jag gillar att läsa, gå på bio, fika, promenera. Bakar ibland. Vill gärna ha det fint i trädgården, men är tyvärr ganska lat - trivs mycket bra med att inte göra så mycket!

Min sexåring kallas Eje och är förstås helt underbar. Klok och fundersam - en riktig tänkare med stor koll på vad som är rätt och fel(fast han slår gärna sin storebror ibland). Han gillar allra mest just nu att spela tv-spel med storebror, fastnar lätt där om man inte säger till. Han har lärt sig läsa jättebra i sommar och kan ibland ligga på soffan med en bok - ser jättemysigt ut. Han är känslig och duktig på samma gång. Lillasyster som kom i våras gillar han hur mycket som helst - "ibland är M så gullig att man nästan dör!" säger han.

Det var lite grann om oss - mer framkommer väl senare...