Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

en fredagskväll...

Skrivet av Lilla My
med saker som hänt..

Hade bjudit hem min moster + barn o min pappa o lillebror...
Allt var väl lite hektiskt + att jag skulle laga mat, då plötsligt ropar min kusin som är lika gammal som Hanna att Hanna är ledsen.
Jag går in i hennes rum och ser henne full med blod.
Jag tar in henne i badrummet, hon skakar och är halvt hysterisk.
hon hade lyckats tjonga in huvudet i sitt skrivbord och hade fått ett hack straxt nedanför ögonbrynet.
Jag sa till henne att det inte var någon fara men hon var lagom uppriver ändå.
Snacka om blod det kan bli på ett så litet sår, jag tejpade ihop såret lite med ett klippt pippi plåster och sen var allt bra igen *S*

Sen en fråga..
Brukar era barn komma med små lögner?
Hitta på vad dom ätit på 6 års fastän dom ätit något helt annat?
Eller ljuga om att dom använt gummistövlar men inte gjort det etc.....

Min kära gör det och jag blir helt galen....
Det enda jag kan göra är att säga till henne om att man inte får hitta på saker och ljuga!
Svar på tråden: en fredagskväll...

ljuga...

Skrivet av  Annette m. Albin-98 & Emil 03
och ljuga... vet jag väl inte direkt om Albin gör precis (har alltid varit ärligheten själv!) och vågat stå för sig och om han varit i bråk med någon kompis så berättar han alltid!
Att han "hittar" på vad dom ätit på förskolan är snarare nog så att han har redan glömt det (anser väl inte det som så värst viktigt! :o)
Så för att svara mig när jag frågar så drar han till med något sådär bara.... :O)
Så blir ju mamma lugn! *s*
Men, det bryr jag mig faktiskt inte så mycket om (för det mesta så stämmer det faktiskt... bara när han inte kommer ihåg som sagt...) Och sen vet jag också att han alltid äter mycket och det mesta som serveras!
Och det är ändå huvudsaken!

Annars så, nej mitt lilla troll kommer faktiskt inte med några små lögner! Oftast öppen och rak!
Hade han gjort det så hade han med största sannolikhet bara försagt sig ändå så som han snackar!! (munnen går i ett!! *s*)

Hoppas din kära dotter mår bättre nu och det var ju tur att det inte blev värre!