Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oj, här var det lugnt ;-)

Skrivet av Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
Då har jag några små frågor!
*Vad önskar sig era 6-åringar i julklapp?
*Vad tycker ni att dom önskar sig?
*Vad ska de få i julklapp?

Själv har jag dåligt med idéer. Funderar lite på en kamera ev eller tv... Och Tim önskar sig bara gogos. Kul? Not!

Ser fram emot många bra idéer!
Svar på tråden: Oj, här var det lugnt ;-)

till saga

Skrivet av  lisa m Saga-98&Signe -01
har jag redan handlat en del(!)... en pyamas, en prinsessbok, en "polly pocket friser salong" och en "wonderfairy" barbie. Jag ska också köpa henne lite kläder och en julklänning också... I kalendern blir det några dataspel, godis, nåra pennor och block och lite pyssel å nåra hårsnoddar och spännen,... Vad hon önskar sej?.. ja pollypocket vill hon ha (redan köpt alltså) och barbien vill hon ha. Sen vill hon ha en glassmaskin att ha på rummet (vilket hon INTE får). Hon vill också ha den nya barbiefilmen och den ska hon få i strumpan... Annars vill hon gärna ha ALLT tv-reklamen visar:)

Hej

Skrivet av  I.G m. Emma & Sofie
Ja här var det verkligen lugnt...vi får väl försöka bättra oss :-)

*Vad önskar sig era 6-åringar i julklapp?
Hon önskar sig en Bratzdocka, little ponnys, barbiedocka, barbiefilm, ett mjukdjur som låter som en riktig djurunge...

*Vad tycker ni att dom önskar sig?
Hon får önska sig vad hon vill...sen får man ju se om vad hon ska få...

*Vad ska de få i julklapp? Hon ska få en cd-spelare + skivor, en little ponny, bratzdocka, en bil till dockorna. Mer vet jag inte just nu...

Pontus

Skrivet av  Mallan m Pontus & Ester
har väl inte riktigt önskat sig något, men han älskar tekniklego så det kommer han få i någon form.

Sen kommer han nog få lite nya kläder eftersom han växer ur allt nu.

Han kommer nog få några böcker och skivor också. Men Lego är vad han uppskattar mest just nu.

Vår påg

Skrivet av  pia
Önskar sig en radiostyrd bil och vi begriper inte varför eftersom han har en...
Vi ska köpa en skrivbordsstol och en discolampa och sen blir det som vanligt...en hel del mojs. Ska kolla på den där bilen han önskar sig också...om det är något extra med den. Då får mormor och morfar handla den kanske.

Skrev önskelistan i går

Skrivet av  Villemo
Dessa saker fanns med:
En gameboy - mormor ska köpa (storebror har en redan)
En Link-bok (finns väl inga böcker om Link i Zelda?)
Playmobile - kanske får något litet
En cowboypistol - får troligen inte
Ett muminhus - skulle ha fått men någon sa att det var värdelös kvalitet, vilket är så synd!

Han får alltså en gameboy, ett spel till gameboyen, ett paraply med automtatisk uppfällning (har han hett önskat förut)färgpennor och ritbok, en skrivbordsställ med sax, tejp, linjal osv. en walkie-talkie att dela med brorsan, kanske Jan Lööfs nya bok. Ev. något litet playmobile, det beror på. Detta blir alltså sammamlagt av föräldrar, mormor, farmor, farfar plus ett par andra släktingar. Inte fler än 10 klappar helst.

Moa vill ha

Skrivet av  Kristina
en Baby Born-docka och en Anneliese-Barbie. Hon kommer att få Barbien, tror jag, men inte dockan, eftersom hon redan har en Newborn Baby och de ser helt lika ut i mina ögon. Dessutom kommer hon att få en pyjamas, någon tröja kanske, dockkläder och minst en bra bok vi kan läsa. Hon har nyligen börjat med kapitelböcker och det är så kul, men vi behöver lite omväxling från Astrid Lindgren.

Dennis vill ha..

Skrivet av  Victoria, Dennis9807 & Tyra0106

..en skoter, en egen alldeles riktig skoter. Tyvärr så blir det ingen i år heller, för mamma tycker det är alldeles för dyrt. Om jag vann pengar skulle han få en på stört.
Jag tycker att han ska önska sig nånting roligt, han får alltid bara nyttoprylar av oss.
Hmm..i år ska han få ett eget rum, vi planerar att bygga av så han inte behöver dela med syrran längre. Sen får det väl bli nå datagrejer eller nånting utelekgrej.