Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min stora modiga tjej (akut tandläkarbesök)

Skrivet av Ariella m. Lovisa98
I morse väckte Lovisa mig och sa att något hänger i min mun! Ööva?? sa sömninga jag, men efter en inspektion så såg jag att längt in där de nya 6 års tänderna kommer så hängde en "flärp" av tandkött. Denna gjorde givetvis ont. Ringde till tandläkaren och vi fick komma dit 12.30. Lovisa har inte gjort något i munnen förutom rena kontroller innan.

När tandläkaren (en tjej) berättade för Lovisa att den där måste vi ta bort, blev hon hysterisk! Inga stora hemska sprutor i min mun!!!! Efter en halvtimmes övertalning och mutor (detta var ett sånt tillfälle man går med på vad som, som mamma) så gick Lovisa med på det hela. Vi var tvunga att ta bort den för annars skulle tandköttsflärpen bli inflamerad och göra ännu mer ont.

Lovisa låg stilla och jag höll i hennes händer. Hon fick först bedövningssalva och sen blundade hon här de kom med sprutan. Hon kände inget alls av sprutan. När tandläkaren hade kännt om bedövningen hade satt sig började hon klippa, men bedövningen hade inte satt sig djupt, utan det gjorde ont. Lovisa gnällde till och tandläkren slutade med en gång och bedövade mer. Kän skar hon bort biten som var ett par millimeter bred.

Gissa om Lovisa växte flera dm efteråt!! Jag frågade henne efteråt om hon tyckte det var otäckt och om hon hade blevit rädd. Hon svarade käckt att det var ju inget ting! - Jag trodde det skulle göra ont men det gjorde det ju inte. Tandläkaren var ju snäll som hjälpte mig!
Svar på tråden: Min stora modiga tjej (akut tandläkarbesök)

!

Skrivet av  lisa mSaga980602 &Signe 010415
Vad tur att det gick bra! Har man otur kan sånt där sätta spår så vad tur att det gick bra! Nån gång när jag orkar ska jag berätta om hur det var när saga fick 2:a gradens brännskador på 12% av kroppen... å då var hon fyra år......... ps, jag tyckte du gjorde alldeles rätt som "mutade henne"!!
 

Iiiii

Skrivet av  Ariella m. Lovisa98
2 gradens brännskada på 12% av kroppen är mycket!! Usch, fy och usch *ryser*

Ja Lovisa är så mallig nu för hon gjorde det. Hon sa sen att hon haft ont några dagar. Men nu hade hon inte ont alls! Hon tyckte inte alls det var otäckt efteråt. Jag pratade med henne, just för att se om hon tyckte det var otäckt, med tanke på framtiden.
 

Duktig tjej!

Skrivet av  Camilla m David o Sofia
Har just nu stor sympati för alla med tandproblem då jag just nu själv sitter på jobbet med en infernalisk tandvärk. En visdomtand som spökar och med en värk som fortplantar sig upp i öra och huvud, tillfälligt lindrad av värktabletter. Det blir nog akuttid även för mig i morgon. Personligen kan jag just nu tänka mig hur många sprutor som helst, bara värken försvinner!
 

Aja aj

Skrivet av  Ariella m. Lovisa98
hoppas du slipper värken snart!
 

Artiklar från Familjeliv