Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Abin beter sig hemskt mot sin pappa.

Skrivet av Maria med Albin980614 & Tilde991130
I höstas var det jag som jobbade och barnens pappa som var hemma med barnen. Men i mitten av december började pappa att jobba istället och jag är hemma. Pappa åker vid 6 och kommer inte hem förrän tidgast vid sju (är ofta försenad) och då är det i stort sett läggdags för Albin, så de hinner inte träffas så mycket. Detta har resulterat i att Albin är hemskt trotsig mot sin pappa och pappa får inte göra nånting det är "Bara mamma" som får hjälpa. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra för att lösa denna situation. Jag känner att jag inte riktigt orkar vara den som hela tiden måste ta Albins trots (kunde vara skönt att slippa nån dag i veckan) och Albins pappa blir ju även väldigt ledsen över att han inte får hjälpa Albin.
Svar på tråden: Abin beter sig hemskt mot sin pappa.

Likadant här

Skrivet av  Veronica
Joannas pappa har jobbat mycket på fastlandet (vi bor på Gotland) under hela hennes liv och de har bara träffats på helgerna då. Just nu märker vi att det bara är jag som duger, att bara jag får klä av och på, lägga osv. Det blir väldigt jobbigt att alltid vara den som får hjälpa och naturligtvis blir Joannas pappa ledsen när han inte "duger". jag vet inte om det är deras sätt att "straffa" den andra föräldern som inte är hemma eller vad det kan vara. Jobbigt känns det i alla fall.

En till

Skrivet av  Elisabeth och Amanda
Amanda gör likadant mot sin pappa... Ibland går det jätte bra med pappa men det är bara jag som skall natta och bara jag som får ge välling på morgonen.
Vanligtvis så är det bara jag som skall göra allt ... men det är oftast ok att pappa bär henne eftersom jag är höggravid och inte kan. Jag håller med att de skulle ju vara skönt att "slippa" ibland. Om det händer att de två kan leka själva så känns det som jag är i himmlen!!
Beror detta på att pappa jobbar till tidigast 18,00 varje kväll.