Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Läkarsekreterare på distans

Skrivet av Ninni
Någon här som pluggat till läkarsekreterare på distans?

Har funderat på vad jag vill bli när jag "blir stor" och kommer hela tiden tillbaka till just läkarsekreterare.

Har hört talas om en distansutbildning i Härnösand (vuxenutblidning) - någon som har någon erfarenhet av denna utbildning?

Hur ser arbetsmarknaden ut?

Tänker i banorna att en läkarsekreterar-utb skulle kunna vara meriterande även om man söker andra (administrativa) jobb än just läkarsekreterare.

Har möjlighet att få viss hjälp från TrygghetsStiftelsen (är uppsagd från en statlig myndighet) under 2 terminer och just den här utbildningen är ju på 50 veckor, så det skulle passa bra.

Tack på förhand!
Svar på tråden: Läkarsekreterare på distans

Sveriges läkarsekreterarförbund

Skrivet av  Jejja
Kolla upp med dem vad det finns för utbildningar. Jag har för mig att de värderar olika utbildningar som mer eller mindre bra.
www.lsf.se
 

Tack för svaret!

Skrivet av  Ninni
Ska genast kolla där!
 

Jag läser något liknande

Skrivet av  Immimi
Jag läser en 3-årig utbildning, Vård- och omsorgsinformatik, vid högskolan i Borås. Ger en mer kompetens än läkarsekreterare och fler yrkesmöjligheter. Är bara på första terminen än så länge men trivs väldigt bra! Jag bor i Uppsala men åker ner till Varberg 3 gånger per termin, är rätt skönt att komma bort från allt i hemmet ibland :-).
 

Tack för svaret!

Skrivet av  Ninni
Har sett den utb också, men tycker nog att 3 år känns lite för länge... (är inte purung direkt :O)
 

Artiklar från Familjeliv