Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp mig med råd Media vs Sjuksyrra

Skrivet av Eva i valet och kvalet
Hej!

Jag jobbar sen 10 år på ett stort mediaföretag. Rätt pissig lön 21.000. Flextid,bra kompisar,tränar på arbetstid,ingen knorrar vid VAB etc. Men jag är trött på mitt jobb.
Ska jag istället bli SSK? Har 2 barn 5 och 2,5 är. Dessutom en kronisk sjukdom. Sophiahehhet sa att det inte är ngt hinder för att läsa men jag vet inte hur det är när man sen ska ut i arbetslivet.
Vad tycker ni??
Svar på tråden: Hjälp mig med råd Media vs Sjuksyrra

Kan bara svara för egen del

Skrivet av  Afrodite me Luna
själv går läser jag just på Sophiahemmet till ssk. JAg har en dotter 1,5 år och jag har oxå problem som är kroniska, en medfödd ryggskada som gör att jag ständigt går runt o har ont och inte kan lyfta tungt. Det syns inte på mig, men jag lider ändå av det.
Jag har blivit stöttad, var också lite orolig för detta med att bli syrra med en rygg som min. Men efter en del tänkande så är jag helt hundra säker på att jag gör rätt. Jag har tidigare läst till undersköterska och har varit ute på praktik i sjukvården, och mitt ryggproblem har då visat sig vara ett mycket mindre problem än vad jag först trodde. Om man måste lyfta tungt så är ngt fel på arbetsplattsen, är inte meningen att man skall slita ut sig. Oki jag får acceptera att jag kanske inte bör ta vilket jobb som helst som syrra, men jag har ändå planer på att plugga vidare till Barnmorska så småningom. Men om du tycker att lönen inom media är pissig så tycker jag inte att du skall tänka i syrra banor, för där är lönen än sämre. Jag blir inte syrra för lönens skull, jag följde mitt hjärta i vad jag ville bli.
 

Artiklar från Familjeliv