Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jag kom in!

Skrivet av helena med joel 0209 wilma 15/8-04
på lärarprogrammet i uppsala.
dottern är 5 månader och mannen ska gå hemma. jag är jublande glad över att jag har kommit in, men är jag en dålig mamma som lämnar mitt barn på dagarna till min man (det känns konstigt att skriva så han är ju oxå förälder men jag tror ni vet vad jag menar!)
jag kommer att börja på måndag. det känns superkul! men lite skrämmande.

ni som pluggar och har småbarn vad ska man tänka på vad är den vanligaste fällan man går i?
Svar på tråden: jag kom in!

var din man en dålig pappa?

Skrivet av  kåsan
tyckte du att din man var en dålig pappa för att han lämnade er hemma och gick till jobbet? nä det gjorde du antagligen inte! Klart man längtar hem till familjen men samtidigt vet man ju varför man pluggar.

Den fällan jag höll på att falla i var att jag lågprioriterade min studier under de två första kurserna. hade dåligt samvete för att jag var borta osv. så jag stressade hem när jag borde ha suttit kvar och pluggat. Nu strukturerar jag upp självstudierna mer och ser till att planera in ca 40 timmar plugg/v. Nu vet jag ju lite mer hur lång tid olika moment tar och vet vad jag måste hinna varje dag för att bli klar till deadline. Blir jag klar med dagens uppgifter tidigare åker jag hem blir jag inte klar åker jag hem när tiden är ute, ingen övertid =)
 

Artiklar från Familjeliv