Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

slempropp

Skrivet av Ulrika
Hur långt efter att slemproppen gick födde ni ert barn? Jag är i v.35 och väntar gärna ett tag till... Ska till bm i eftermiddag för att undersöka hur livmodertappen ser ut.
Svar på tråden: slempropp

min lossnade lite i taget

Skrivet av  Sanna med Jolina 021031
under ungefär 6 veckor, och dottern föddes i vecka 39+1
Men när den lossnar hela sådär har jag hört att det kan ta upp till 2 veckor. (kanske längre oxå?)
 

Min losstnade

Skrivet av  Carmen å Sanna 28/4-02 på besök
samma dag som tösen föddes men på min kompis losstnade den 10 dagar innan förlossning.
 

12 timmar (imt)

Skrivet av  Lilla skrutt
.
 

3 veckor resp. samma dag (imt)

Skrivet av  Ullen
 

25 tim

Skrivet av  *Anna E med William*
efter att den gick kom min lilla älskling ut...

**kramizar**
 

5 veckor och 13 dagar

Skrivet av  Annika med Robin 30/5 o Michelle-00
med Michelle släppte hela 13 dar innan hon kom i v36+6, med Robin släppte det lite i taget från v30, han kom i v34+3
 

Hela eller delar?

Skrivet av  Ulrika
Hur vet man att det är hela eller bara en del som kommit ut? Min var väl mittemellan en jordgubbe och en pingisboll i storlek(fast inte lika rund).
 

Hihi

Skrivet av  Annika med Robin 30/5 o Michelle-00
låter som hela det!
Ja jag visste ju att det inte var hela eftersom det inte kom så mycket, och sen fortsatte det ju att komma hela tiden!
Slemproppen kan nämligen återbildas fick jag lära mig då.
 

Min....

Skrivet av  Sandra m. Melinda
Lossnade på fredagen den 14/3 och flickan föddes den 18/3 (på onsdagen)
 

Fråga ang slempropp...

Skrivet av  Mie v37
Jag undrar hur slemproppen egentligen ser ut...ni som varit med förr kan väl försöka beskriva era?

Var det helt uppenbart att det var slemproppen, eller var ni tveksamma?

 

Innan slemproppen (varing, detaljerat!)

Skrivet av  Jeanette med Jennifer 97 & Oscar 02
gick första gången hade jag haft någon slemmig flytning som jag trodde kunde vara slemproppen. Men när väl slemproppen kom så var jag 500% säker att _det_ var slemproppen. Min såg ut som just en slempropp! Gulaktig var den med någon blodstrimma i, när jag försökte torka bort den så blev det liksom långa strängar, som när man torkar tjockt snor. Geléaktig var den i trosorna, dallrade liksom...

Hahahah..fy vad det låter äckligt alltså!
 

För mig

Skrivet av  Hanna m. Ludvig 0011 & Elsa 0207
Med ettan började proppen lossna ca 15 timmar innan sonen föddes. Ingen tvekan om att det var slempropp för det var segare och klumpigare än ngt jag sett (som torkat kontaktlim).
Med tvåan var det mer tveksamt. Hade sega proppliknande flytningar i ett par dgr innan förlossningen startade. Tror att det var slemproppen.
 

Första gången

Skrivet av  Jeanette med Jennifer 97 & Oscar 02
slempropp sedan värkar direkt. Andra gången slempropp sedan värkar efter typ 10 timmar.
 

helt olika..

Skrivet av  Hannanon med 4 barn
1.an slemmis gick några timmar innan hon föddes..
På 2,an 3,an & 4 an så fanns det ingen slemmis så långt ögat nådde:-)

Om proppen går, så kan den återbildas, så det behöver inte betyda förlossning om slemproppen gått...
 

1 dygn

Skrivet av  Linda & Filippa 5/9-01
Eller 1 dygn efter att slemmisen promenerat sin kos så startade förlossningen. Och den tog 7 timmar.

De flesta föder inom 2 veckor efter att slemmisen gått.
 

6 veckor

Skrivet av  Tingeling
tappade hela men den växte tillbaka och sedan så tappade jag nya dagen innan.
 

Artiklar från Familjeliv