Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som gått över tiden med 1:a och ...

Skrivet av Linda med Liam, BF 10 jan
Någon som gått över tiden med 1:a och fått innan BF med andra barnet.
Sen undrar jag hur vanligt det är att förlossnigarna startar ungefär lika.
Min första startade med värkar och antar att även denna gör det, har frågat lite komisar och deras förlossningar har startat på lika sätt med deras andra barn.
Svar på tråden: Någon som gått över tiden med 1:a och ...

Mina 5..

Skrivet av  ::Hannanon & Frode + 4 till::
Ser ut så här:

1.an) Född i v 40+1. Startade med värkar.

2.an) Född i v 40+0. Startade med vattenavg.

3.an) Född i v 39+5. Startade med värkar...Född i bilen.

4.an) Född i v 39+3. Startade med värkar.

5.an) Född i v 40+4. Startade med värkar. Född i bilen.
 

Mina barn har båda...

Skrivet av  Jessica m Sebastian 010625 & Madicken 040622
...kommit innan BF men min syster har 3 barn och det äldsta föddes någon vecka efter BF och det andra föddes ett par dagar innan BF. Med tredje gick hon över några dagar.

Mina förlossningar har varit ganska lika i sitt förlopp, de har båda startat med värkar som har varit regelbundna från början. Och båda gångerna har man tagit hål på fosterhinnorna inne på förlossningen.
 

Nja,

Skrivet av  Anne m.E-99,S-01 & E-03
första +6,andra kom på bf,tredje +2.Ettan och trean började med vattenavgång,tvåan började med värkar.
 

Ja och nej

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas som blir 1 år idag!!
Jag gick över 8 dgar första gången.
Andra gången gick ena hinnan 4 dagar innan bf, vattnet gick definitivt(konstaterat) dagen innan bf.
Däremot kom det aldrig någon bebi så jag blev igångsatt och Lukas är född 3 dagar över tiden.
Båda mina förlossningar har på sätt & vis startat med vattenavgång, men andra gången kom det liksom aldrig igång.
 

Inte innan

Skrivet av  Myran m Isabelle 0209 & Emilia 040701
men inte alls lika långt över tiden :)
Isabelle ville stanna kvar i all evighet så då blev jag igångsatt, hon föddes 16 dagar efter bf.
Emilie var lite seg hon med men hon kom i alla fall självmant på bf +6.
 

ja och nej

Skrivet av  Tingeling med lilla L
gick över tre dagar med första och fick andra fem dagar före bf (12 dagar efter bf med trean!!). Första startade med värkar, andra med vattenavgång, trean igångsättning :D
 

njae, mina har...

Skrivet av  Åsa m 3 barn + 1 i magen v36
det varit så här med:
ettan -15 dagar
tvåan -6 dagar
trean -6 dagar
så jag hoppas 4an kommer före bf oxå
 

Första...

Skrivet av  Venus
kom + 9 dagar, andra +4.

Första startade med vattenavgång, andra med värkar och vattnet gick när jag var öppen 9,5.
 

1:an 40+0, 2:an 37+5 .imt.

Skrivet av  Jolin

 

Ettan 40+5

Skrivet av  Jessis
Tvåan 40+2

Trean 39+0

Fyran 40+3
 

Glömde skriva hur de startat

Skrivet av  Jessis
Alla har startat med värkar och bara en av de har det varit vattenavgång med, de andra punkterades hinnorna på nr vi var på förlossningen... Eller pja... Med fyran krystade jag så att hinnorna spräcktes men det är ju en annan femma...
 

Ettan 41+3

Skrivet av  Jennie
och tvåan 39+1.
Jag var helt inställd på att jag skulle gå över åtminstona några dagar med tvåan så jag kände mig faktiskt lite överrumplad ;-) Låter säkert jättekonstigt när man bara har 5 dagar kvar till BF men så var det.

Båda mina förlossningar har startat på samma sätt (slempropp och värkar) och samma tid på dygnet.

/ Jennie
 

Artiklar från Familjeliv