Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Förberedelse...

Skrivet av Bettan
Är i vecka 28 och har precis insett att det snart är dags... Har liksom inte haft tid innan. Men, nu närmar det sig - härligt! Jag längtar!

Började fundera över förlossningen... Är inte rädd eller så, börjar bara fundera på hur jag och min sambo kan förbereda oss. Har ni några bra tips?

Några bra boktips? Avslappningsband? Och hur är det egentligen med andningen...? Bor i en liten håla, så här finns inga profylaxkurser eller dyligt...

Tack på förhand!
Kram på er alla!
Svar på tråden: Förberedelse...

Tycker du kan läsa

Skrivet av  Elvira bm
"Att föda" av min kollega Gudrun Abascal till att börja med.
 

Boktips:

Skrivet av  Bibi
"Att föda barn - hur det verkligen känns".

Tyvär vet jag inte författarens namn, och vi har inte hittat boken inför denna förlossning (som jag hoppas ska ske inom de närmaste dagarna). Men den är himla bra! Det står helt enkelt olika personers förlossningsberättelser uppdelat på förlossningens olika faser, och ger en god bild av hur olika det kan vara för olika personer.

Vi läste den både inför första och andra barnet, och har nu letat oss fördärvade efter den, men vi tror att vi kanske inte fått tillbaka boken efter att ha lånat ut den ett flertal gånger.
 

Den har jag hemma nu...

Skrivet av  Babaria m Lilla Snutt 0308 +v33
och författaren heter Karin Ahlborg.

Lycka till!
 

"Aktiv förlossning"

Skrivet av  H
av Sheila Kitzinger kan jag rekommendera! Mycket om att hitta sin egen inre styrka, många bra tips/övningar om avslappning.
Jag födde mitt andra barn nyligen utan någon smärtlindring och enbart avslappning/andning som hjälp - det blev en fantastisk upplevelse, tack vare den boken.
 

Artiklar från Familjeliv