Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

äntligen har jacob

Skrivet av Jånie & Jacob
tappat sin första tand. Det fick bli med hjälp av tandläkaren. Den lossnade mkt men det infektion i den så den blev missfärgad. Så tandläkaren drog ut den åt honom. Vilken stolt kille han blev över sin lilla glugg!
Svar på tråden: äntligen har jacob

Emilia...

Skrivet av  Anso W med 3
...har inte en en lös ännu. Vet någon av er hur stor variation det kan vara? Tror iofs att jag själv var närmare 6½ innan någon tand lossnade.
 

Inte Matilda heller...

Skrivet av  Anna och Matilda
inte i närheten till att vara ens lite lös.

Pontus tappade sin första när han var runt 7 och jag minns att jag tappade bland de sista i klassen också, så jag tror Matilda kommer tappa sent också.

Men nån gång kommer de ju trilla ut ju senare desto bättre tror jag på :)=
 

Min syrras tjej

Skrivet av  Jenny P m. Joakim 980917
tappade sin första nu i somras när hon blev 7. En i Joakims klass tappade första vid 4, så ganska stor variation kan det ju vara. Min syrras sambo har för den delen några mjölktänder kvar fortfarande. Men det är ju otroligt ovanligt. Joakim har tappat två stycken nertill.
 

Bella

Skrivet av  Lhisa
drog ut sin andra tand för 2 veckor sen.
Den var lös, men satt som berg. Jag försökte dra ut den men, huh, det är ju läskigt som tusan.
Då tog hon tag i tanden och donade en stund, och sen fick hon den i handen. Här mamma, nu är det gjort!!! :)
Men nu har hon inga fler lösa tänder på G.
 

-2

Skrivet av  Anna m Hampus Bf 6/4
tänder inederkäken för Hampus han är för gullig!

Anso: Jag tappade min första tand typ efter att halva ettan gått och det var inte kontigt så iaf:-)
 

Felix

Skrivet av  Misan & Felix 981001 + 3 till
har tappat 3 st tänder. De två första tappade han för ca ett halvår sedan och nr 3 tappade han igår.
De är så söta med sina gluggar:-)