Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni måste ju ha haft

Skrivet av 71:an Nika
kalas för era barn nyligen. Har ni några på tips på säkra lekar som alla barn tycker om? Sonen fyller 6 snart och ska ha kalas för 8 barn. Jag känner inte alla barnen så jättebra och vet inte vad de är intresserade av, men vet att det finns lekar som alla alltid tycker om ( nåja, nästan alla och oftast kanske är mer rätt )

Har ni haft någon lek som varit populär? Något anat bra tips som fungerat bra på kalas?

Tacksam för svar även om jag inte är känd här :) Har skrivit här ett par gånger för ca 100 år sedan.....
Svar på tråden: Ni måste ju ha haft

Vi hade...

Skrivet av  Anna & David
...inte så många planerade lekar. När David fyllde bjöd vi åtta kompisar, vi tidsbestämde mellan 14-16, bra att veta att det tar slut också...
Att äta tar tid...att öppna paket och testa alla tar tid...
Sen lekte alla fritt och tyckte det var kul att vara på Davids rum, det är ju nya saker för dem.
När ca en kvart av kalaset återstod kom "Sjörövarpappan" och delade ut skattkartor och alla gav sig ut i trädgården för att leta godispåse.
Som "reserv-lek" hade jag: "Under hökens vingar kom - vilken färg?" för den vet jag att de gillar och gärna leker. Men eftersom alla var glada och nöjda och lekte ändå tyckte jag att det var onödigt att avbryta.
Ett lyckat kalas - men oh så skönt när bara en sexåring fanns kvar i huset...
Lycka till med kalasandet!
 

vi hade

Skrivet av  mia b
kalas för Isac i söndags (fyller iofs inte år förrän den 24e)och hade faktiskt inte heller några speciellt planerade lekar. Först kom alla barn o sen fikade vi o sjöng för Isac. Sen lekte alla barn fritt igen tills vi satte oss ner o lekte "gömma påsen" som går till precis som gömma nyckeln med fågel/fisk/mittemellan fast med godispåsarna då istället...sen var kalaset slut o det är det sista kalaset där han får bjuda hur många barn han vill... Nästa år bjuder han lika många barn som han fyller...sju alltså...
 

Artiklar från Familjeliv