Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Emilia fyller...

Skrivet av Anso W med 3
...år på lördag och ska ha barnkalas. Hon fick välja själv vilka hon ville bjuda, vilket innebar att vi inte bjuder två tjejer som fyllde 6 i somras och som Emilia varit på kalas hos.

Känns lite knepigt, men det är vi mammor som haft kontakt sedan tiden på öppna förskolan, och barnen har lekt för sällan för att bli bra kompisar. Emilia sade ifrån nu och sade att hon ville bara bjuda de barn som hon brukar leka med - sina riktiga kompisar.

En av tjejerna går hon ihop med på förskolan nu och de leker aldrig med varandra där. Så egentligen är det kanske bara krystat att hålla på att bjuda och bjuda igen när barnen ändå inte hittat varandra. Men det känns lite jobbigt för mig gentemot deras mammor. Men det är ändå Emilias kalas, och nu har hon bestämt 7 barn som vi bjudit och så får det bli.

Ett av barnen är en pojke från dagis som hon lekte mycket med, men han fyller 6 år i februari så han är kvar på dagis fortfarande. Han var så kär i Emilia att han grät när jag hämtade Emilia sista dagen på dagis.

Och Emilia har inte glömt honom utan pratar ofta om honom. Idag letade vi efter deras telefonnummer i telefonkatalogen, och Emilia ringde alldeles själv dit och bjöd honom. Efteråt kunde hon inte sitta still, hon var uppenbart nervös.

Är det oartigt att inte bjuda de två flickorna som fyllde i somras?
Svar på tråden: Emilia fyller...

Nej, det är

Skrivet av  71:an Nika
inte oartigt. Leker de inte med varandra nuförtiden så kan det vara så.
Jag tycker inte att du ska bry dig om det utan nu vill ni ha det så på hennes kalas och det är inte fel.
 

Jag tycker som Emilia;-)

Skrivet av  Anna m Hampus Bf 11/4
Har varit i samma sits själv... Våra kompisar har fyra barn, men det är bara två som Hampus leker med så sist var de det som vi bjöd samt de andra barnen bestämde han själv och de hade såå kul inget barn kom på sidan om så du gör rätt som lyssnar på Emilia.
 

Artiklar från Familjeliv