Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Paketkalenderfråga!

Skrivet av Anna & David
Hej!
Har gått och funderat på vad jag ska stoppa i Davids paketkalender...Svårt, tycker jag!
Lillasyster känns lättare, finns liksom mer småplock till tjejer, David gillar nog inte hårspännen och dock-prylar.
Vad har ni andra pojkföräldrar för tips? Eller flickföräldrar med för den delen. Jag vill ju inte att det ska bli alltför dyrt heller... Lego och playmo ÄR ju faktiskt inte så billigt, och jag vill ju att de största, finaste, dyraste sakerna får komma på julafton.
Fram med era bästa tips, tack!!!
Svar på tråden: Paketkalenderfråga!

I våra förra året

Skrivet av  fru Bill *på besök*
hade vi; suddgummin (köpte storpack med roliga figurer) pennor, kylskåpsmagneter, policeforcegubbar och småprylarna från ett paket uppdelat på flera så att en lördag kunde det bli en gubbe och en vanlig dag något litet tillbehör, tuggummin, go-go-figurer en i varje paket (köps i flerpack). Brukar gå på leksaksaffärens fyndhörna och kolla. Letar gärna storpack med smågrejor. Ett år hittade jag självlysande små plastdjur t ex. Klart uppskattade.
 

Några tips..

Skrivet av  Anna och Matilda
reflex
suddisar
klistermärken
en guldtia-5:krona
lite popcorn
tablettask
ballong
små stämplar
minilego
studsboll
en liten ficklampa
småbil
pokémonkort
liten kortlek
smågubbar
billigare bayblade
pennor
plastdjur/dinosaurier
en tidning
tuggummi
tatueringar
pennvässare
slime
strumpor
minispel(tex fia)
bandyboll

kommer nog på mer om nån dag, skriver igen då :)

 

Vilka bra tips!!!

Skrivet av  fru Bill *på besök*
Satt just och funderade på om jag skulle strunta i det i år, men nu fick jag ny inspiration!
 

badkulor,badbomber(imt)

Skrivet av  Anna och Matilda
kk
 

Tack!

Skrivet av  Anna & David
Vilken fantastisk fantasi ni har!
Nu blev jag riktigt inspirerad och vill börja pyssla ihop paket redan...
 

Ja, super, tack för tips (imt)

Skrivet av  Anna m Hampus Bf 11/4
.
 

Köpt 22 paket nu!!

Skrivet av  Anna m Hampus Bf 11/4
Fick ju sådan lust att sätta igång genast så nu har jag handlat till kalendern, ska slå in i helgen.
Dessutom hittade jag en påse i linneskåpet!! Jag hade handlat på rea förra året och där fanns tre julprynader samt en påse med just 24 leksaker till kalendern (påse från Åhléns) men det mesta var så plottrigt och dåligt så det blev inte 24 paket av det men kanske 10 iaf. Åh, jag älskar julen ska börja fixa julkorten nu också!
 

Artiklar från Familjeliv