Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som bor i Växjö?

Skrivet av Maria
Har en kompis som skall flytta till Växjö och då hon är ensamstående med en son på sju år har hon en massa tankar jag tänkte hjälpa till med att lösa... Men jag har aldrig varit i Växjö :-)
Mest är hon orolig för sonen som måste lära känna nya barn igen (är andra gången de flyttar på två år).
Hon vill flytta till invandrartätta områden och hoppas lära känna andra familjer med barn som kommer från samma land. Där hon bor nu har hon inte lyckats få några vänner. Vi har hört att det är väldigt svårt att få en lägenhet i Växjö, någon som vet om det stämmer?
Tacksam för svar!
Svar på tråden: Någon som bor i Växjö?

Växjö svarar

Skrivet av  A
Ska försöka hjälpa till, för det är inte lätt att flytta till en nya stad. Jag är iaf en Växjöbor och kan försöka svara.
Ja, det kan vara svårt att hitta bostad, men då du säger att hon vill leta där det är invandrartätt, så är det lättast att finna bostad just där.

Sedan vet jag ju inte vad för land hon är ifrån, men jag är ju inte heller svensk. Men bor tyvärr på "andra sidan stan"
Men Växjö är en fin stad som bjuder på mkt,,fler frågor hjälper jag gärna till
 

Vart i Växjö...

Skrivet av  Maria
kan man bo? Vilka är de invandrartäta stadsdelarna?
Tack för ditt svar!
 

Växjö svarar

Skrivet av  A
Araby / Nydala vägen, det är det invandrartätaste området i Växjö
 

Tack, tack! (imt)

Skrivet av  Maria
\'
 

Jag bor där..

Skrivet av  Mirax
Hej..Bor i Växjö. Jag är svensk och har en son på 4,5 månad. Min kille kommer från Ghana. Jag är 23 år och bor på ett ställe som heter Dalbo. Det bor många utlänningar där...Men det är inte alltid så positivt.Annars är det en bra stad. Man kan gå in på www.hyresbostaderivaxjo.se för att söka bostad. Hoppas hon får det bra här..Gott nytt år.
 

Min vännina

Skrivet av  Maria
kommer fr. fd Jugoslavien. Hon väger mycket det positiva mot det negativa i att bo i ett invandrartät område. Men hon hoppas få vänner lättare. Det viktigaste är trots allt att hon har fått ett jobb!
Tack för ditt svar och gott nytt år på dig med!!
 

Artiklar från Familjeliv