Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

HJÄLP min man MÅSTE lära sig svenska bättre

Skrivet av anonym
och han har ej tid med SFI (som han gick 2 mån pga jobb nu). Vi har alltid talat engelska tillsammans och det är SÅ SVÅRT att bryta sitt kärleksspråk, haha, om ni förstår mig. Hemma talar han eng med mig eller sitt tredje modersmål, också sitt modersmål tillsammans med barnen. (2 st) Har bott 2 år i Sverige nu och vi har firma ihop. Problemet är väl att alla talar så bra engelska runt omkring hela tiden, så man latar till sig. Nu undrar jag, eftersom skolan är utesluten om ni känner till och kan rekommendera några bra dataprogram där man på ett stimulerande och kul/intressant sätt kan lära sig svenskan? Jätteglad för alla tips!
Svar på tråden: HJÄLP min man MÅSTE lära sig svenska bättre

Känner igen mig lite

Skrivet av  Selma
min make och jag pratade oxå engelska med varandra i början, det var så vi träffades, och han pratade spanska med barnen. Men vi ändrade på det för nåt år sen eller 2. Tyvärr tror jag att det bästa vore att läsa på nån skola för din make. Hur komvux funkar är ju lite olika beroende på kommun, men min make jobbade med 2 jobb och pluggade på komvux samtidigt på nåt som kallas läroteket.
 

Artiklar från Familjeliv