Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej, undrar ang visum osv.. 100 frågor ;)

Skrivet av 100 frågor!!! svara pliiis ;)
Jag har träffat en man som är uuunderbar :) han kommer från sydafrika och bor i london just nu och jobbar.. Han vill flytta hit till mig nu och jag undrar om detta kan vara rätt snack för att höra ang visa till sverige? Han talar ju inte svenska än utan Dutch och Engelska.. Jag har ju barn så jag vill inte flytta till ett annat land just nu iaf.. Vad finns det för jobbmöjligheter här? vet ni? han har jobbat mkt med events och är säljare..
Hur lång tid tar det att få visum hit? vet ni? Jag har ingen erfarenhet av detta..
Han är heeelt underbar :) världens finaste blåa ögon och mörkt hår, lång och jag är bara såå kär :) *s*
Svar på tråden: Hej, undrar ang visum osv.. 100 frågor ;)

Hej!

Skrivet av  Sara
Jag har tyvärr inga direkta svar att ge dig. Men det bästa för att ni ska få svar på hur ni kan göra, är att kontakta den svenska ambassaden i London där han nu bor. Där kan han få all information hur man söker tillstånd för arbete/uppehåll mm i Sverige när han nu vill komma hit som anhörig.
Men har han redan uppehållstillstånd i England så borde han kunna komma hit på besök utan något tillstånd. Det kan säkert ses som ett plus om han hälsar på flera gånger innan ni söker ett uppehållstillstånd, då man visar lite intresse att lära känna det nya landet och skapar sig ett kontaktnät där (här).

Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv