Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej alla!

Skrivet av Kia
Har inte varit härinne på jättelänge men tänkte försöka skriva lite oftare!Min sambo är marockan,vi har två barn på 2 och 4 år.Vi brukar åka ner varje sommar,förra året stannade vi länge och då lärde både barnen och jag oss en hel del nya ord!
God fortsättning på det nya året!
Svar på tråden: Hej alla!

Hej Kia!

Skrivet av  Ambiente
Vad roligt med en tjej till som är tillsammans med en marockan.
Själv är jag gift med en marockan berber och vi har en dotter på 3,8 år..han och jag har varit tillsammans sedan 1988.

Varifrån Marocko kommer din sambo/make?
 

Hej Ambiente!

Skrivet av  Kia
Min sambo kommer från El Jadida,en kuststad ca 10 mil söder om Casablanca.Det jag tycker bäst om med stan är närheten till havet,det blåser ofta vilket gör att det inte blir outhärdligt varmt som i typ Marrakech.
Vilken söt liten tjej ni har!Vad heter hon?
Våra barn heter Nora och Jonas och det brukar vara full fart här hemma...
Jag läste att du tycker om marockansk keramik,precis som jag!Kan rekommendera dig ett besök i Asfi/Safi.
Där finns så mycket fint,kruxet är bara att få med sig det hem...
Varifrån kommer din man?Har du varit i Marocko många ggr?
Vi hörs!
 

Kia! hej...

Skrivet av  Ambiente
Min man kommer från södra Marocko och han är berber.. han kommer från Ouarzazate. Jag har varit i El Jadida och även i Safi och jaaaa jag älskar den marockanska keramiken =o)

Jag har varit tillsammans med min man i snart 17 år (blir det nu i juni-05) och jag har varit i Marocko ett flertal gånger under dessa åren... dock så har jag bara varit där en gång sedan Medina föddes och då var hon 14 månader. Maken har varit där nån gång efter det själv, han har ju sina föräldrar som han gärna vill träffa...

Lust att maila?
[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv