Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur länge är era barn på dagis

Skrivet av pia
Min son är 1 1/2 år. Jag har varit på arbetsintervju idag. Då måste han vara på dagis från 7:30- 17:30.
Det är ju länge.
Skolade in honom på dagis för 2 veckor sedan.
Hur länge är era barn på dagis och hur gamla är dem.
Svar på tråden: Hur länge är era barn på dagis

Mina...

Skrivet av  Fröken K
...barn är 2 och 3 år och de har varierande tider (pluggar). Ibland är de lediga, när de är på dagis är de där mellan 3-6 timmar. Kan pappan (om han finns med i bilden) hämta eller lämna ibland så sonen får kortare dagar, eller finns mor/farföräldrar i närheten som kan hjälp till?
 

Mina är på dagis..

Skrivet av  Molla
2-åringen 07.30-16
5-åringen 07.30-16.15

Fredagar 07.30-13 för båda.

Funkar bra.
 

Mina...

Skrivet av  Soja bf 22/4
barn 3 och 5 år är på dagis varje dag 6:30 - 16:30.
Inte roligt som förälder men barnen trivs på dagis allafall 5 åringen. 3 åringen är lite mer känslig och mammig, så han sitter fast i mina kläder samtidigt som han gråter och skriker: Gå inte mamma!!! när jag ska lämna honom.
Men enligt personalen så går det över efter nån min och resten av dagen går jätte bra oftast.

Pappa hämtar varje dag 16:30.
Ibland tycker min syster synd om mina barn och hämtar dom vid 15 tiden.
Nån gång har det hänt att en god vän velat hämta dom tidigare oxå, vilket barnen tycker är jätte roligt.

Hoppas att du har nån som kan hjälpa dig ibland och hämta lite tidigare.
 

Alex går så här:

Skrivet av  Johanna
Från 10.30 - 15.30

Helt ledig alla fredagar.

Vissa dagar är min man ledig och då är Alex också hemma med honom. Annars är det de tiderna han har, och jag tycker det känns lagom. Men har du ingen som kan hjälpa dig med hämtningen ibland då? Ex morfar, farmor eller nå´n? Lycka till med både jobb och dagis!!
 

kl 8,30-16,00

Skrivet av  Eva
de tiderna har vår son haft sedan han började på dagis när han var 1,5 år, nu är han 3,5 år.
 

9.30-17.30

Skrivet av  Charlie
ungefär, funkar utmärkt. Började vid 1 ar och är nu 1,5. Jag bor utomlands och här är det vanligt med langa dagar,sa var son gar nog kortast av alla. Tänk pa att det inte bara är antalet timmar utan hur han mar/vad han gör/hur hans sover etc. som har betydelse. Trivs han sa känns ju dagen kortare!
Lyckat till!
 

Kolla några inlägg längre ner...

Skrivet av  Elin E tipsar
...så får du många svar, främst om 2-åringar!
 

det är lite olika

Skrivet av  annchen
jag går efter mitt skolschema. Som längst blir det 7.30-17 och det är alldeles för länge tycker jag. Annars är det ofta 8.30-16 eller 7.30-15
 

Länge, men vad göra?

Skrivet av  Mamma Mu
Lilltjejen började på dagis vid 13 månader
och sedan 15 månader går hon 07.00-16.45,
hon är nu 1,5 år och det verkar fungera bra!
 

Robin är så här

Skrivet av  malin.k
jobbar jag kvällen börjar ajg 15.00 då är robin där 14-17-.00 jobabr jag dagen 6.00-15.00 är han där 8-15.45

o ska jag jobba natten skall han komma 11-17.00
o ahr ajg jobbat natten kommer han 8.00-14.30
 

glömde att han är 2år

Skrivet av  malin.k
o han började dagis när han var 11 mån eftersom jagk fast jobb då
 

Artiklar från Familjeliv