Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ful gubbe

Skrivet av Anna
Hej!
I morgon ska vi titta på ett dagis som vi har hört gott om. Tills i somras i alla fall - ett par små pojkar på dagiset har utsatts för något av någon som kanske bor i huset där dagis ligger. Det är allt vi vet och rykten går på stan. Hur orolig ska man vara för att sätta sitt barn på ett dagis där något sådant har hänt?
Svar på tråden: Ful gubbe

Jag skulle nog dra öronen åt mig och

Skrivet av  Maria
känna mig lite orolig. Men - det är ju ganska vagt det du skriver. Att ett par små pojkar råkat ut för något av någon och att rykten går. Råkade de ut för något - vad det nu var - när de var på dagiset? Hur kunde de i såna fall göra det? Var fanns personalen?
Sen är det ju en sak att "veta något", men sanningen är ju den att faror lurar överallt. Kan nog inte råda dig. Du får antingen ta reda på mer information eller gå på din magkänsla.
 

Ja det är luddigt

Skrivet av  Anna
jag får ställa tusen frågor helt enkelt. Vad jag vet så blev de iväglockade från bakgården som hör till dagiset.
Om man tänker positivt kan man väl anta att det inte kommer att hända nåt på det dagiset igen om det är vettiga människor som jobbar där...
 

Jag skulle fråga förskolan

Skrivet av  maisy
Jag skulle inte välja bort en förskola på det som låter som ganska så vaga grunder. Någon har utsatts för något av någon. Och rykten kan ju vara sanna. Eller så är de inte alls sanna. Eller så finns det korn av sanning i det. Det bästa sättet att få reda på hur det verkligen förhåller sig är att prata med personalen och fråga vad det handlar om.
 

jag har varit med om..

Skrivet av  willow
liknande. Den förskolan jag jobbade på har efter det en bättre åtgärdsplan och är mer uppmärksamma än många andra förskolor. Så på ett sätt är det nog tryggare där än på en förskola där personalen inte tror att något kan hända.
 

Artiklar från Familjeliv