Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snälla - någon som vet? Ang föräldraledig o dagis?

Skrivet av Greta
Är föräldraledig med barn nr 2 och har större tjejen på dagis 15 timmar per vecka. Jag jobbar lite extra (frilansar lite med att skriva) och undrar då om jag kan påverka tiderna något med anledning av detta? På vår förskola måste nämligen föräldraledigas barn gå kl.8-11 men då hinner inte jag jobba något. Jag skulle hellre avstå timmar för att få det mer komprimerat tex bara två dagar med fem timmar/dag så jag hinner få lite gjort..

Vad är det som gäller? Kan säga att inkomsterna från detta extraarbete inte är stora (ca 500-800 kr/månad) men det är ändå viktigt för mig att fortsätta då det kanske kan ge chans till vidare jobb efter föräldraledigheten..

Hoppas någon har svar eller fundering kring detta!
Svar på tråden: Snälla - någon som vet? Ang föräldraledig o dagis?

Jag tycker...

Skrivet av  ~VeronikaP~
nog att du skulle anmäla att du jobbar och behöver ha dottern på förskolan andra tider. Jag tycker inte att det borde vara några problem.
 

här...

Skrivet av  Anna med storebror och lillasyster
...baseras det äldre barnets tid i förskolan på hur mycket fp du tar ut. Min sambo studerade nämligen heltid en period (på distans utan träffar) samtidigt som han var föräldraledig med full fp, och då fick vi bara ha äldsta barnet 15 timmar/vecka på dagis. Om du inte tar ut full fp borde du ju rimligtvis få ha barn nr 2 på dagis medan du jobbar...
 

Artiklar från Familjeliv