Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Allt har sin tid,

Skrivet av Lenakg
och särskilt alla barn med dessa handikapp. Jag har en dotter 11 år, med ett handikapp som inte riktigt är fastställt men jag tror att allt handlar mest om att hon utvecklas långsammare. Hon är helt normal annars,och är som flickor mest är i den åldern. Men som föräldrer och även för min dotter så innebär allt runt omkring väldigt mycket arbete. Och människor med tålamod och tolerans i vår närhet.Det finns så mycket fördomar och oförståelse kring dessa barnen. Men de är minst lika duktiga fast på sitt sätt. Jag har klarat av alla åren med min dotter tack vare att jag tror på mig själv och henne.Vår kärlek till varandra som mor och dotter.Efter mycket besvikelse från den gamla skolan så går hon på en skola med en särskola för elever med särskilda behov. Bokstavsbarn o.s.v.,där får hon den hjälp hon behöver.Och jag vet att jag någonstans kan slappna av lite grann och bli en bättre mamma. När vi inte hade denna skolan var allt ett rent helvete, varje dag fick vi ta emot skit om vad hon hade gjort och inte gjort.
Men allt har sin tid, min dotter också.Hon får utvecklas som hon behöver i sin takt.För att bli den unika och underbara varelse som hon är! Trots allt jobbigt hon gör så älskar jag henne, och allt är ju inte över än.Hon är ju på väg in i tonåren och det medför sina problem.Men det tar vi då..många tankar till alla barn och föräldrar,ta er tid för det ger så mycket tillbaka.
Svar på tråden: Allt har sin tid,

Jättevackert skrivet, berätta gärna mer *mt*

Skrivet av  ah
reee
 

Artiklar från Familjeliv