Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har det hänt

Skrivet av Vuxen och utvecklingshämnad
det jag har fruktat för!! Min man har tackat JA till ett jobb som säljare (mer än så vet jag inte än) och detta betyder att vi kan flytta till den stuga vi bygger (ute på landet, flera mil till affärn) och det vill min man att vi gör!! PANIK!! När jag äntligen vet att jag kommer att få det stöd jag behöver jag då ska jag flytta till en ny kommun!! Vad gör jag!!??

Jag som nu bor i ett mindra samhälle är ju nog så isolerad här, hur ska det gå på landet utan körkort och jobb?? Och var hittar man jobb??

Jobbet kommer att betyda att han reser mycket = borta i från mig mycket!! Kan ser mig framför hur jag sitter i stugan och stirrar i taket!! *SUCK*

Jag ska vänta tills jag får veta mer om när han ska börja på jobbet, innan jag kan kontakta försäkringskassan för de måste ju informeras.

Kaos är det här just nu!! Men jag vet att det innerst inne kommer att gå bra, men just nu är det KAOS!!
Svar på tråden: Nu har det hänt

läs mitt svar längre ner till dig..

Skrivet av  lene
det finns mycket du kan göra, renovera som jag skrev skiiva, ofta kan landet ge större möjligheter än staden Du kanske kan arbetsträna på skolan dagis , äldreboendet macken ,,mm det gör som du skrev ordnar sig, bra kanske om ni kom dit i sommar redan Kan ju vara lättare att börja landet på sommaren och ordna sysselsättning inan hösten, lycka till
 

Hej!

Skrivet av  Nikki
Vad händer om du säger till din sambo att du INTE tänker flytta till den där stugan på landet? Jag tror inte du kommer att må bra av att sitta där isolerad (men iofs så känner jag dig ju inte men vad jag läst så tror jag inte det i varje fall). Nu minns jag inte men går du under LSS? Finns det någon där som kan hjälpa dig och din sambo så ni får pratat ut om detta? Någon som kan förklara dina "svårigheter" för din sambo så han förstår!!!

Lycka till

Nikki
 

Lugnat ner mig lite nu....

Skrivet av  Vuxen och utvecklings hämad
Jag har lugnat ner mig nu....jag skrev nog förra inlägget i ren panik, tror jag!! Jag VET det kommer att gå bra på landet, det kan ju inte vara värre där än här?? Eller kan det!! Min man säger att det finns massa saker jag kan pyssla med! Det finns hjälp att få för mig i den närmaste staden, men det är bara det att det är långt dit!! Visseligen jobbar delar av min mans familj där, men ändå...det tåls att funderas på....

Och jag tror att jag skulle ha jättebra nytta av att skaffa ett förarbevis till Eu moped klass 1. Det borde jag klara, endast två dagar utbildning. Det finns nämligen mopeder som ser ut som bilar, men som endast går max 50 km/timme. Det skulle ju vara perfekt för mig att "puttra" runt i, åka handla med osv. På så sätt skulle jag ju inte känna mig lika isolerad, de dagar (veckor) då min man jobba borta. Och inte vara beroende av mina svärföräldrar heller. Dessa ska man också kunna kör på vintern (bor i norra delen av landet).

Fast smakar det så kostar det!! Men det får kosta, för det kommer att bli en livnödvändig sak för mig att ha den här mopeden!!

Jag vet ju inte alls när min man ska börja på sitt jobb i höst (han skulle få mer besked under den gågna vckan) och det är ju inte förren jag vet det som jag kan kontakta det berörda parterna, om hur det ligger till, att jag ska flytta. Och sen så borde de ju kunna hjälpa mig att få kontakt med handikapp omsorgen i den nya kommunen också tycker jag.

Värre kommer det nog att bli att hitta ett jobb som kan passa mig! Ett halvtids jobb skulle vara perfekt, men vart!! Men det orkar jag inte bryr mig så mycket i nu.

Det allra viktigast är nog att få veta mer när min man ska börja och när vi ska flytta så jag kan kontakat de som behövs för infomera om det hela, det är steg ett!!

 

Hej igen

Skrivet av  Anna, mamma till två..
gumman gumman.. Nu har det gått ett par dagar sedan du skrev inlägget, och jag hoppas innerligt du samlat dig och att du kan se över situationen ilugn o ro. Det som känns främmande behöver itne alltid vara jobbigt..*låter klyschigt*

Kramar! Berätta hur det går! Elelr bara hur du mår!
 

Artiklar från Familjeliv