Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jippie!!!

Skrivet av Ann m Frida 021021 (och Fanny -99)
Frida har börjat GÅ!!! Eller - gå själv några meter iallafall! Hon har vägrat släppa våra händer tidigare och bara tagit högst två steg utan stöd men så igår provocerade jag henne lite extra *fniss* genom att backa bakåt och låta henne följa efter och plötsligt kunde hon gå både 10 och 15 steg själv! Så nu tränas det mer intensivt än någonsin. Hon kan ju fortfarande inte resa sig eller ens sätta sig upp så det känns ju väldigt märkligt att hon ska börja GÅ nu. Men jaja, hon har ju sin egna lilla tidtabell och den är visst hemlig! *ler* Det känns iallafall som att hon blivit sporrad av att hon kan gå litegrann så nu kommer det nog att ske litegrann med hennes länge väldigt eftersatta grovmotorik.

En superglad
Ann
Svar på tråden: Jippie!!!

Vad ROLIGT Ann!!

Skrivet av  Anna, mamma till två..
*klappar händerna*

Jättekul!! Visst e dom luriga dom små trollen? ;-) Dom sitter säkert inne med mer kunskap än vi tror..*s* Å så överraksar dom en o man vill visa hela världen vad duktiga dom är!! Underbart!!
Å tycker hon att hon ska gå Nu så kommer hon gå nu! Sätta sig kan man alltid lära sig då man lärt sig gå.. Känns som just gåendet e en stooor milstople i det långa lopp dom springer, att har dom lärt sig gå kan mycket hända..*eller harjag fått saker om bakfoten??*

Grattis igen och njuuut!! =) Nu springer hon snart omkull möblerna hemma.. ;-)

Kram!
 

*ler stort*

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (och Fanny -99)
Ja det är banne mig inte klokt att hon börjar gå nu precis efter det inlägget jag gjorde igår också! Ibland undrar jag om hon kan läsa tankar!

Min lilla gullunge!!!

Kram
Ann
 

Jamen grattis!

Skrivet av  Ullet
Du ser, det är jobbigast just innan det släpper, brukar aldrig slå fel.*S* Duktigt jobbat lillgumman! Se till att mammsen o pappsen får jobba för brödfödan nu. *S*
 

Hihihi!

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (och Fanny -99)
Ja slitet är ju långtifrån över, hon kan ju varken resa sig eller sätta sig själv än, hehe.

Men åhh vad glad man blir för de framstegen som man väntat mest på!!!

Kram och ha en härlig midsommar!

Ann
 

Hurra - äntligen!

Skrivet av  Millimeterns mamma(0201)
Hej Ann och duktiga Frida!

Vad kul att Frida vågar sig på en promenad själv - jippi!
Mmm, tänk det var ju bara någon dag sedan du "gnällde" av dig att hon inte gick - tänk...någon lyssnade ;-)

Vi har "dansat" runt midsommarstången, Millimetern var så duktig och gick väldigt fint (med stöd).
Sedan gick hon upp-och-ner i trappan (med stöd) flera gånger (pust, säger jag).

Vilka tjejer!

Kramar
 

Hej!

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (och Fanny -99)
Vi får väl kämpa på med det stöd de behöver, en vacker dag traskar de bara iväg! Men visst känns det i ryggen när man gått med dem små ett tag!

Kram
Ann
 

Artiklar från Familjeliv