Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

börjar få jätte panik

Skrivet av Linda med Filip 12/11-02
Ja han gör inga tecken på att vilja börja gå ( filip alltså)........ det måste ju vara nåt fel?!?

väntar på läkartid men det går sakta=(

Det enda han säger är Hej och hejdå och ett antydande till tack, men mamma och pappa vet han nog inte vilka de är =( *snyft*
Svar på tråden: börjar få jätte panik

Hej

Skrivet av  Millimeterns mamma(0201)
Hej

Kryper Filip, går han med stöd, kan han resa sig upp?
Hur känns han för övrigt, är han mjuk i kroppen (som min dotter)?

Vad säger de på BVC ?
Jag började oroa mig redan när Millimetern var dyga året, men på BVC sa det bara - et kommer...
Nåväl, efter att ha sagt till på skarpen fick vi en remiss till en sjukgymnast på SöS. Vi träffade henne och fick träningstips, hon remitterade oss vidare till neurolog och vi tog kromosomprover och CT.

Min dotter (2,5 år) går fortfarande inte själv och nu är vi inskrivna på habiliteringen och har ett jättefint stöd!

För att göra en lång historia kort så tycker jag att du skall "kräva" en remiss till läkare av BVC. Min upplevelse av dem är tyvärr inte positiv utan de "väntar och ser". Som orolig mamma så får man inte tveka att vässa tigerklorna ibland ;-)

Lycka till!
 

Hej Linda!

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (Noonans syndrom)
Jag håller nog med Millimeterns mamma att du ska kräva remiss. Men vad jag förstått så kan han gå runt möbler, han vågar bara inte släppa taget?

En liten fundering - ni har väl kollat hans hörsel? En kompis till min stora tjej var också sen med talet och sa knappt något tydligt ens som treåring. Då fick han börja i en speciell språkförskola och jäklar vilken fart språket tog då! Nu är han 5 och pratar lika bra som alla andra. Varför han var efter vet ingen, han var iofs rätt sen med allt, men man kom iaf på att han hade vätska bakom trumhinnorna som gjorde att han hörde rätt dåligt.

Hoppas det snart lossnar för Filip!!!

Kram
Ann
 

vi har remiss och har varit hos neurolog=)

Skrivet av  Linda med Filip 12/11-02
de säger bara vi väntar och väntar =(,

Ja han går jätte bra utmed möblerna och ibland när man håller honom i handen=)... hörseln är kollad och den är bra=).Ingen som vet något=(
 

Jag kan "glädja" dej med att Plorp inte gick

Skrivet av  Ullet
förrän han var 2,5 år gammal o då gick han inte stadigt o bra det närmaste halvåret. Nu springer han som en tätting ut o in, fram o tillbaka! Plorp kan inte prata o fyller fem på onsdag så du har all tid i världen.*ler* Kommer det så kommer det, jag förstår att det är jobbigt att vänta men det finns inget annat att göra. Kolla upp det som går att kolla upp (vet inte om Filip har ngt annat handikapp eller?)
Goethe pratade inte förrän han var sex år gammal, det finns många normala avvikelser, så försök att inte vara rädd o nervös, det ordnar sig ska du se.

Om han dra sig upp o går runt möbler så är han ju på väg, det kommer att säga "schwoopp" så springer han värre än nåt annat, du ska få se! Vissa ungar är jättesena med vissa saker o sedan kommer dom på spurten. Hoppas allt ordnar sig o du får kuta efter Filip snart! *kram*
 

Artiklar från Familjeliv