Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gustavs diverse undersökningar (långt)

Skrivet av Tuss80
hej alla! Det känns så skönt att gå in och läsa alla inlägg och se att det inte bara är Gustav som är sen och inte har något "fel" konstaterat.....Nu senast var vi på koll om det var cystisk fibros, ett orosmoment. Men det var det inte. Innan dess var vi hos en helt opedagogisk öron-näsa-halsläkarekvinna. Om jag skrev ned vad som hände där skulle det ta för mycket plats. Men jag kan säga att ingen undersökning blev gjord angående hans tracheomalaci och andningsbesvär. Min pappa har åtagit sej att hjälpa till att försöka samordna alla undersökningar. Vi har hållit på sedan årsskiftet och ingen slutsats är dragen. Nu har vi tid på barnmottagningen , igen...Plus att han ska sövas i Linköping för att kolla i halsen hur det ser ut. Jag börjar känna att tålamodet är inte vad det har varit när det gäller sjukvården.....Vi har ju tex inte varit hos neurolog. Nu har vi fått remiss till habben iallafall. Gustav borde få träning i vatten, där rör han sej jättebra, har jag märkt. Annars sitter han mest. Men rör sig mutcket i gåstolen. Men han blir ju så trött. Imorse hade han feber, igen...Den knasiga öronnäsahalsläkaren sa att han har "nog" polyper i näsan som måste opereras och han hade ju vätska i öronen, slängde hon ur sej" och då kan man ju stoppa in rör där"....Ytterligare något att oroa sej för...Ändå tar jag en dag i taget. Men vissa dagar är det bara depp. Men Gustav pladderpratar mycket tex "titta där" och förstår vad man säger. Tittar på tex blomman om vi frågar efter den osv. Men jag har läst att det finns "normala" avvikelser från utvecklingsmönstret. Men när jag ser min väninnas dotter, som är tre månader yngre än Gustav, så gör det ont i hjärtat. Jag ser ju vad Gustav inte kan. Och min väninna pratar om hur trött hon är på att dottern klänger på henne hela tiden och har humör osv. Om hon bara visste hur mycket jag vill ha det så....
Nu har vi semester, hoppas på bra väder. I höst startar möten med dagis, läkare, undersökningar osv....
Kramar från Tuss
Svar på tråden: Gustavs diverse undersökningar (långt)

hej

Skrivet av  Helene med Alexander 27/9-03
styrkekramar till dig. Jag förstår så väl det där med att känna sig ledsen när man ser andra bebisar och vad de kan.
kram