Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite svar för oss

Skrivet av Strömmen
Skriver inte så ofta här men läser regelbundet. Väntar andra och var på läkarbesök i dag. Träffade samma förslossningsläkare som förlöste Emil. Han har ju en lätt utvecklingsstörning och man funderar ju ofta vad det beror på.

Fick nu svar på att det i alla fall inte berodde på förlossningen. Han hade låga fosterljud och fick tas med sugklocka. Hon visade ur journalen de prov som man tar på syrehalten och den var OK. I underkanten av OK värden men ändå. Då kan vi alltså utesluta förlossingen. De skador som barn får att syrebrist är oftast CP skador berättade hon oxå.

En annan sak som jag trott är att det kunde berott på brist på folsyra. Har i efterhand fått reda på att de mediciner som jag var tvungen att använda p g a min sjukdom kunde sänka folsyrehalten i kroppen. Men skador till följd av det är vanligtvis ryggmärgsbrock.

Så nu är orsaken ett stort frågetecken. Förmodligen hände nåt i magen som gjorde att allt inte utvecklades riktigt som det skulle.

Ville bara dela med mig eftersom jag anar att det är fler som går och funderar på samma frågor som mig.
Svar på tråden: Lite svar för oss
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv