Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svamel....

Skrivet av Vuxen och utvecklingshämmad
Vi har inte hört nått om det nya jobbet min man har sökt, men han tror själv att han kommer att få det....

Själv hoppas jag att vi kommer att få besked under nästa vecka (sista veckan som min man jobbar innan semstern) så jag kan börja planera lite (planeringsmänniska som jag är)...dvs kontakta ex försäkringskassan...(visst borde min handläggare på Fk kunna hjälpa till med att kontakta Fk i min nya kommun, att hon informera dem om mig och att de i sin tur utser en handläggare åt mig som tar kontakt med mig??, för jag vet inte själv om jag har ork och göra detta också..., börja småpaka inför flytten (jag i samband med den evt flytten rensa i röran här hemma, gå igenom allt så man inte flyttar en massa skräp) och mentalt förbereda mig för den prövning som väntar...för prövning kommer det att bli...

Och får han jobbet så har vi hela semestern oss att flytta, gubben jobbar på sitt nuvarande jobb fram till älgjakten och sen efter den börja sitt nya kringflackande liv....

Jag är rädd, så rädd att det ska bli paj av allt!! Att jag kommer att sitt där i stugan ensam och glo i väggen,att jag kommer bli tokig, inte inte någon sysselsättning att hålla på med, inte lyckas ta det här förarbeviset för eu mopeden osv..

Och hur ska jag orka med svärmor?? Det är en bra fråga...nu kan jag ju åka hem och andas ut mellan varven, men det kan jag ju inte när jag bor på samma gård som henne!! Men jag kan ju låsa dörren i allafall, det kan jag ju inte gör nu, när jag inte bor där.

Tack och lov har min man en farbror (som också är hans gudfar) vars fru jag kan prata med...hon har känt min svärmor sen hon var 17år och hon känner ungefär samma känslor för henne som jag... Jag vet att jag ALTID är välkommen hem till dem för att "andas"...hon och jag är nog ganska lika som personer, det känns som det i allafall....

Gud som jag svamlar...men har ju inget att skriva om fast jag har behov att skriva....

Återkommer (om jag då har tillgång till dator) då jag vet mer....
Svar på tråden: Svamel....
Inga svar finns