Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan!

Skrivet av Lena med Emil -03 och ängeln Isak.
I september -03 födde jag två fina pojkar. Kruxet var att de kom tretton veckor för tidigt...
Emil vägde 925g och Isak 1060g. Isak fick tyvärr en stor hjärnblödning och lämnade oss efter fyra dagar. Det var det värsta vi någonsin upplevt!

Nu är Emil 10 månader (okorr) och har hämtat sig bra. Det verkar dock som att han fått en skada som påverkar hans motorik. Han är stel, balanserar fortfarande inte huvudet mer än korta stunder m.m.
Vi har börjat på barnhab. och det känns bra.
Skönt att få lite stöttning....
Svar på tråden: Hejsan!

hej

Skrivet av  Helene med Alexander 27/9-03
Hoppas att du får stöd på hab. Jag tycker att denna sidan har gett mig jättemycket stöd i jobbiga perioder och även lärt mig mycket av andra erfarna mammor.
kram
 

Hej Lena med Emil

Skrivet av  Lotta
Skönt att lilla Emil har hämtat sig bra trots att han föddes så tidigt. Så fruktansvärt det måste ha varit att förlora lilla Isak. Vi var nära att förlora vår lilla son (han heter också Emil och är född i maj-03) direkt efter födseln men de lyckades få igång hans hjärta tillslut och han klarade sig. Vår Emil har ds och är opererad för tarmsjukdom, vi har haft kontakt med hab många månader och tycker det är ett jättebra stöd. Hoppas du kan få bra hjälp och stöd från dem och att lilla Emil kommer att bli starkare och starkare.
 

Artiklar från Familjeliv