Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver tips!

Skrivet av Ann m Frida 021021 (& Fanny 990408)
Frida börjar ju på dagis på måndag och går ju inte än. HAB lovade oss att hon skulle få en till lära-gå-stol att ha på dagis om hon inte gick tills hon börjar där. Samtidigt är hon inte så glad för den längre eftersom hon då kommer så högt upp att hon inte kan nå sina leksaker på golvet. Så hon sitter faktiskt mycket hellre på sin gå-bil som är ungefär som en bobby-car. Så nu undrar jag - kan man be HAB att ordna dit något sånt redskap till Frida istället för lära-gå-stolen? De har ingen på dagis, det har jag kollat. Är det någon här som vet???

Ann
Svar på tråden: Behöver tips!

Ja, det kan du!

Skrivet av  Millimeterns mamma
Hej Ann

Absolut be HAB om ett bättre hjälpmedel till Frida.
Millimetern har en mini-rollator som hon går med, den fungerar jättebra eftersom hon kan röra sig obehindrat samt plocka upp saker från golvet när hon håller i sig med en hand.
Jag tror iofs att man endast kan få ett hjälpmedel, typ en åkvagn eller en rollator, om man vill/behöver ha två (en hemma och en på dagis) så måste dagis "hyra" den. Vårt dagis (föräldrakooperativ) har vår rollator som vi fått för "hemmabruk" eftersom Millimetern har störst behov av den där. Under sommaren tog vi hen rollisen så hon kunde träna med den även hemma. Vi "släpar" inte rollisen fram och tillbaka på vardagarna utan det är endast vid längre lov som vi tar hem den.

Lycka till med Fridas inskolning, berätta gärna hur det går.

Kramar
 

Tack för svaret!

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny 990408)
Ska ringa dem imorgon och fråga. Men vår sjukgymnast sa faktiskt att om Frida behövde en till lära-gå-stol så fixade hon det. :-)

tackar för lyckönskningar!
Kram
Ann
 

Vill bara säga lycka till!!

Skrivet av  Anna, mamma till två..
Stora tjejen!! =)

Allt kommer gå jättebra!! =)

Lycka till också med hab.. Tycker nog dom borde kunna fixa det! =)¨¨

KRam
 

Tack! Det går faktiskt jättebra! :-) imt

Skrivet av  Ann m Frida
\'