Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så ledsen :(

Skrivet av Vuxen och utvecklingshämmad
De senaste dagarna har jag varit så ledsen och nere i depp träsket igen. Jag är det forfarande...och jag som trodde att hade kommit över den värsta sorgen över min nya "daignos"...att jag såg, i allafall, lite ljust på den kommande frammtiden...

Men så var det tydligen inte...en massa tankar bara maler i hjärnan på mig...VARFÖR jag?? Varför är jag inte som alla andra "normala" 26 åringar?? Varför ska jag ha svårt för vissa saker för? Varför ter sig världen runt mig så kaotiksk!! Varför har omgivningen så svårt att fatta och förstå?? VARFÖR!!!!????

I dag skulle jag göra mackor (en liten franska, med lite gurk och röbets sallad på och lite annat gott) till min man (han skulle bjuda sina jobbarkompisar på dem i kväll för att fira att de var klar med ett projekt på jobbet) och då fick jag som vanligt brottas med otroligt dåliga finmotorik...och jag kan lungt säga att sånt pill jobb tycker jag inte om.
Jag HATAR allt som har med finmotoriska rörelse att göra!!

Gud så arg var på min händer som inte ville gör det jag vill att de gjorde. Jag skrek och svårt i min ensamhet här hemma (stakars missen, hon verkligen rädd för sin matte ett tag).

Men tillslut så blev de färdiga... de blev inte alls särskild snygga, såg mest ut som tåget hade kört över dem...men de blev goda, det vet jag!!

Jag vill ju bara att det ska funka, att slippa behöva kämpa och känna sig dum för att man måste ha längre tid på sig för att göra saker och ting, jag VILL inte kämpa som en dåre varje dag, för saker som "normala" människor på ett kick. *Gråter*

Tack för att du tog det tid och läsa detta inlägg!

Svar på tråden: Så ledsen :(

Hej

Skrivet av  Anna, mamma till två..
å tack för ditt svar längre ner eller bak elelr vart det hamnat..;-) Har inte varit inne så mkt..
Du har det tufft nu!
Kan inte låta bli att förvånas över din burduse svärmor.. ursäkta, men vad håller hon på med?
Vet hon om din diagnos? Vad den gör eller hur den påverkar ditt liv? Om inte kanske hon skulle behöva läsa å lite eller försöka sig på lite empati? *flåt*

Men du med mackorna.. =) Huvudsaken är att du faktistkt gjorde dom! Att d om smakade gott om än dom inte såg ut som konstverk är det som räknas.. =) För dom skulle väl ätas? ;-) *skojar*

Du _är_ bra som du är!

Vet inte vad jag ska säga.. Ta saker i din takt, gör inget du inte vill och du har alla möjligheter i världen! Kanske vägen e lite krokigare men fram kommer du! =)

Ger dig en stor kram!
 

Hej!

Skrivet av  Nikki
DU! Lova att du aldrig mer säger att du är dum när du INTE är det!!! Jag tycker att du är helt otroligt duktig som klarar av så mycket trots ditt funktionshinder! Och det där med mackorna hur de såg ut spelar ingen roll hade varit mycket värre om de såg goda ut men smakade gammal apa *S*


Kram

Nikki
 

En kram!

Skrivet av  Strömme
Till dig!

Jag känner så med dig. Men jag tycker i alla fall att det inte är vad du kan eller inte som gör dig till en bra person utan vad du är.

Kämpa på vännen!
 

Artiklar från Familjeliv