Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag blev så glad idag!

Skrivet av Ann m Frida 021021 (& Fanny)
Jag fick veta att vi kommer att få fortsatt fullt VB och för 2 år framöver!!!! Åh så lättad jag blir! Annars hade det blivit svårt att bara jobba halvtid och jag vill ju att barnen ska vara på dagis halva dagar. Jätteglad blev jag verkligen!

Igår blev ju Fridas ögonlock opererat och det gick jättebra. Hon pillar inte alls på det men det ser ju lite småläskigt ut just nu, svullet, rött och lite blått. Kirurgen sa efteråt att han trodde att det skulle bli riktigt bra och det tror jag med. :-) Ha sa dessutom att han hade undersökt hennes ögon lite mer noggrant under narkosen och sett att båda ögonen ser riktigt bra ut. Den grumlingen i linsen på vä öga som de sett tidigare såg mycket bättre ut och synnerven såg också jättefin ut, inte omogen som de tyckte för någon år sedan. Han sa att hon nog haft en "immature sight" dvs att hennes syn har mognat lite senare, vilket nog kan stämma med resten av hennes problem också. *ler* Jätteskönt att få så positiva besked!

Trevlig helg allihop!
Ann
Svar på tråden: Jag blev så glad idag!

Gläds med dig!

Skrivet av  Millimeterns mamma(0201)
Hej Anna

Åhhh, vad roligt och bra att ni fick helt VB för så lång tid framöver. Det måste kännas underbart att slippa stressa över långa dagisdagar och övertrötta barn.

Det låter alldeles fantastisk med Fridas ögon och syn. Tänk vad lite tid (och kroppens läkförmåga) kan göra. Hoppas att det fortsätter framåt i samma positiva anda...

Kramar
 

Härligt Ann!

Skrivet av  Katarina med Maja
Läser här inne ibland också..
Skönt att ni gjort fixat ögonlocken, vad sa de om framtiden? Är den permanent eller blir det fler?
Skönt att ni slipper söka VB, härligt att veta lite ekonomi framöver..
Stor KRAM!!
 

Hej Ann

Skrivet av  Anna, mamma till två..
Vad skönt med två goda nyheter!
Måste kännas underbart att veta att vb fortsätter i samma stil! =) Ekonomi är trygghet.
Vi har fortsatt 1/2 vb i 5(!!) år till.. Det känns också skönt även om jag tycker det är lite lång tid att sätta vb på.. Utan omprövning. Så jag lär väl söka om sen då han börjar skolan eller så.

Å va skönt att op gick bra! Å att få positiva besked om synen! =)

Vilket härligt inlägg!

KRAM!
 

Artiklar från Familjeliv