Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite problem. :-( *HJÄLP!*

Skrivet av Ann m Frida 021021
Vi har fått lite problem med Frida och dagis. Hon är ledsen rätt stor del av dagen och skriker hysteriskt varje gång de sätter henne i matstolen för att ge henne mat. Jag tror inte nödvändigtvis att de gör något FEL men inskolningen blev ju avbruten iom att hennes assistent åkte på semester tredje veckan och sen var det dags för Fridas ögonlocksoperation. Så vi ska försöka skola in ett par dagar till så får vi se om det blir bättre. Då har man juu också möjlighet att se om de nu gör något olämpligt vid matningarna tex.

Ett annat problem är att Fridas sjukgymnast är så märklig. Hon har ju sagt vid något tillfälle att jag är en curlingförälder som inte vill att vi ska tvinga Frida till olika gymnastikövningar som hon tycker är jobbiga. Mitt recept är istället att leka fram övningarna vilket iofs tar längre tid men jag tror själv att om vi ska tvinga Frida så kommer hon bara att totalvägra istället. Ett tag började hon gråta bara hon såg sjukgymnasten i dörren här.... Iaf så kommenterar hon alltid det där att "du har ju sagt att du inte vill att jag ska tvinga henne till något så då gör jag ju inte det heller" vilket i mina öron låter som att hon tycker jag är fånig och mesig. Idag hade hon varit på dagis och då hade pesonalen frågat henne vad de skulle göra när de ska sätta henne i matstolen och hon bara skriker tills hon kräks. Då hade hon sagt att de absolut inte skulle ta upp henne, för de måste visa vem som bestämmer! JISSES, säger jag då!!!! Är inte det rätt hårt med ett barn som dels är handikappat, dels nyinskolat på dagis och inte ens 2 år gammalt??????

Vad tycker ni, är jag mesig och mjäkig?????
Svar på tråden: Lite problem. :-( *HJÄLP!*

Du har ett pucko till sjukgymnast!

Skrivet av  Ullet-
Prata genast med chefen för habiliteringen! Visa vem som bestämmer" vilket kvalificerat struntprat! jag blir himla upprörd. Kontakta ansvarig för sånt synsätt på ett handikappat barn ska inte en yrkesmänniska ha, h*n har ju ingen koll! *pucko*
 

Ja, du Ann...

Skrivet av  Susanne med Douglas 030122
Du vet ju redan vad jag tycker om er sjukgymnast och jag håller med Ullet!
Prata med områdeschefen och se till att få en ny!!! Frida tjänar inget på att ha en sån sjukgymnast!!!!
Du får ta i med hårdhanskarna....de brukar du ju veta hur man använder sig av...*ler*
Kram!!!!
 

Hej Ann....

Skrivet av  Anette
Du är absolut inte mesig och mjäkig för att du bryr dig om din dotter....Om dom ska låta henne sitta i stolen och skrika tills hon kräks, vad får det då för konsekvenser?? Hon kanske aldrig kommer vilja sitta vid ett bord och garanterat inte äta något alls för hon kommer bara förknippa detta med obehag!

Vi har gått hos en sjukgymnast med jennifer som ALLTID sagt att små barn ska lära sig saker genom lek. Det ska vara roligt. Först när barnen är stora nog att förstå kan man lägga in mer ren träning.

Jag tycker ni ska byta sjukgymnast.

Hur mår hon efter op förresten?? är hon svullen och så än???

Kram Anette.
 

Hej Anette!

Skrivet av  Ann m Frida 021021
Ögonlocket ser jättefint ut. Lite svullet än och litet tunt sår finns kvar men det har läkt jättebra! Om en vecka eller två till så ska jag ta en ny bild att lägga på infot så då får du se resultatet! *ler*

Kram
Ann
 

Tack Ulle, Susanne och Anette!

Skrivet av  Ann m Frida 021021
Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka såhär. Ni är guld värda! Imorgon ska jag ringa vår kontakt på HAB och ta ett ordentligt snack om vår sjukgymnast.

Tack!!!!
Kram från
Ann
 

Amatör

Skrivet av  Millimeterns mamma
Hej Ann

Det låter som sjukgymnasten skall hållas så långt ifrån människor och speciell barn som möjligt. Kanske en omskolning till ett yrke som inte kräver empati, personkontakter mm borde vara lämpligt?

Säger som alla andra - BYT NU!

Leken är våra barns bästa träning. Att trösta ett barn är AO. Inget blir bättre eller roligare genom tvång eller hot.

Stå på dig...det finns massor med utbildade sjukgymnaster som leker fram övningarna och berömmer barnen i deras framsteg - jag vet vi har en jättego sjukgymnast som Millimetern tycker om att träffa.
Ögonläkaren gråter hon när hon ser, det beror på att det är en ganska barsk kvinna som tyckte att jag skulle tvångshålla Millimetern när hon skulle titta i hennes ögon första gången...och sådant glömmer varken jag eller min prinsessa.

Lycka till!
 

Byt sjukgymnast

Skrivet av  Maria
Vi kontaktade hab och fick byta direkt när det inte fungerade.
Vi var flera föräldrar som klagade och sjukgymnasten slutade sedan helt på hab..
Kändes lite dumt först,men man måste ju för barnens skull säga ifrån.Och vilken skillnad det blev med den nya. Våra barn har det tufft nog utan att bli "motarbetade" av oförstående personal.
 

Nej du är en omtänksam

Skrivet av  Anna, mamma till två..
förälder med ditt barns bästa i spetsen. Jag menar, visa vem som bestämmer? Gör man det gneom att tvinga ngn att sitta eller \'ignorera\' att ett barn gråter? Nej det kan man göra på massa andra sätt. Visst föräldrar bestämmer, men man gör ju det utifrån sitt barns bästa. Vem kan tolka barns signaler bättre än dess förälder?
Ann, jag tycker du ska ta upp det med habiliteringen. Berätta exakt hur det har gått till och vad du känner. Hab är där för dig/er och fungerar det inte så hitta rman väl till en lösning som gör det.
Sjukgymnasten är där för eran skull och ska då uppträda därefter! Vilken människa!
Jag tycker hon ska uppträda med respekt, mot er och mot Frida!

Stor kram!

 

Artiklar från Familjeliv