Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite mer om sjukgymnasten. :-)

Skrivet av Ann m Frida 021021
Jag var på dagis idag och försökte förmå dem att minnas lite mer exakt vad hon egentligen hade sagt och det visade sig att det inte alls var så illa. Nu sa de att när de frågat henne vad de skulle göra när Frida bara skrek för att de ville sätta henne i stolen så hade hon sagt att "ni måste ju få henne att sitta, hon måste ju få mat, så ni får lirka med henne tills det går". Vilket är något helt annorlunda än det jag uppfattade igår. Men det var iofs rätt rörigt i tamburen på dagis igår, massor av folk och barn samtidigt så det kan ha uppstått ett missförstånd.

Sen sa Fridas assisten att sjukgymnasten hade varit väldigt gullig och bra med Frida under själva övningarna så de hade bara tyckt hon var jättetrevlig. Så jag får nog ta tillbaka det där med byte av sjukgymnast igen. Iaf för stunden!

Ann
Svar på tråden: Lite mer om sjukgymnasten. :-)

Sitta i stolen

Skrivet av  Millimeterns mamma(0201)
Hej Ann

Ja, det lät ju lite bättre :-)

Kom att tänka på hur sitter Frida i förhållande till de andra barnen och i rummet? På vårt dagis upptäckte man att Millimetern sitter lugnare = mer still om hon kan se alla barnen och om hon har en vägg bakom ryggen = inget som distraherar bakom ryggen.
Så det placerade henne i "högsätet" så att hon ser alla barnen utan att vrida på huvudet och oj, vilken skillnad det blev i koncentration.

Kan vara värt ett försök?

Kramar och lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv