Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Anna mamma till två...

Skrivet av engeltina besöker bara :-)
Hejsan Anna,läste ditt inlägg längre ner.
Du frågar bla hur det fungerar att lämna en 5åring (jättesöt på fotot) på korttidshem.
Det beror på hur han är, hur personalen är, vilken sysselsättning de har att erbjuda, personaltäthet och
vad de andra barnen har för funktionshinder.
Jag har själv arbetat med utv.störda i 1½ år; på vårt korttids hade vi en kille som var 3 (yngst).

Kram på dig Anna!
Svar på tråden: Anna mamma till två...

Hej =)

Skrivet av  Anna, mamma till två..
Ja han e söt!!*stolt mamma såklart* ;-)

Vi har pratat lite fram o tillbaks här hemma.. Mannen tvekar och jag velar..
Så fick vi iaf ett \'erbjudande\' att en person som står honom nära gärna tar honom som en fredag em-sön em en helg i månaden. Det e ngt somv ekrligen lockar..
Funderar lite att eftersom han e fem år, inte har ngt språk så ska vi nog ev vänta iaf tills han blir sex år att söka kortidshem. Tänkte kanske nappa på bekantingens förslag nu vänja honom att sova annanstans än hemma med mamma typ.. ;-)
Bara för vanesakens skull.. han e inte så \'svår\' att han liksom skulle störas om det bara blir för nga månader typ å sen ev kortis.. Det e just det här med språket som gör mig extra hönsig.. Men eg säger det kanske sig självt?!*s*
Aja svårt är det iaf..

Stort tack för att du tog dig tid att svara!

Kram!
 

Tips!

Skrivet av  engeltina
Om ni vill så ansök om stödfamilj och ge förslag på er bekant så kan h*n få betalt när han är där.

Förstår att ni tvekar!
All lycka!
 

Artiklar från Familjeliv