Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag kom brevet från FK!

Skrivet av Cecilia med Amanda 021010
Konstigt att det kom just nu när jag har skrivit om vår ansökan här precis. Vi fick förslag på 1/4 vb varav 18% merkostnadsdel. Jag såg att vissa saker i det som handläggaren hade skrivit var lite fel och något hade hon utelämnat. Amandas behov av tillsyn på natten hade de inte kommenterat vilket jag tyckte var konstigt.

Eftersom vi var rädda att vi inte skulle få något alls blev vi glada över detta och orkar nog inte kämpa vidare för att eventuellt få mer.
Svar på tråden: Idag kom brevet från FK!

Du kan göra så

Skrivet av  engeltina
om du orkar att du helt enkelt i överklagan bara skriver vad du anser vara försummat och vad du vill att de tar hänsyn till och sedan skickar till handläggaren.

Grattis föresten till VB.

Tankar!
 

Om jag ringer till handläggaren

Skrivet av  Cecilia med Amanda 021010
och kommenterar de saker som hon har missförstått, hjälper det? Eller måste det vara en mer formell skrivelse. Tex har hon skrivit att Amanda får ögondroppar då hon har ögoninfektioner. Istället är det så att så fort hon har en infektion ( tex snuva) ska hon ha förebyggande ögondroppar 3-4 ggr dagligen. Med tanke på att hon är mycket sjuk talar vi om OFTA alltså.
En småsak men det finns flera sådana och det blir en del. Dessutom reagerar jag som sagt på att inget står om att hon kräver mycket passning och vård på nätterna. Att sova i skift långa perioder uppfattar vi föräldrar i alla fall som det nästan tyngsta med Amandas problem.
 

Hej!

Skrivet av  no1wildcat
Om det är förslag till beslut så kan du ringa henne och be henne fylla på det som saknas och att hon skickar kopia innan hon sänder det vidare till nämnden!Så gjorde vi iaf då det var en hel del som fattades och var felaktigt.Lycka till=0)
 

Då ska jag göra det

Skrivet av  Cecilia med Amanda 021010
dirket på måndag så att det finns med inför nämndens beslut. Tror inte att det gör så stor skillnad men rätt ska vara rätt, eller hur? :)
 

Hej!

Skrivet av  engeltina
Ring och tala med henne. Vem som helst vet (väl) :) att man kan bli "tokig" om man hela tiden får sin nattsömn rubbad.
Lycka till.

Kram.
 

Tack för dina goda råd!

Skrivet av  Cecilia med Amanda 021010
jag ska ringa henne på måndag då jag kan prata ifred för mannen är också ledig.
 

Hej

Skrivet av  Anna, mamma till två..
sökte också för rubbad sömn då vi nysökte imaj men fick det inte godkänt då de ansåg att den störning vi får är ganska \'åldersrelaterad\' med \'vanliga\' femåringar..

Vi har 1/2 för lindrig utvecklingsstörning, och är garanterade detta i 5 år om vi inte söker om.. Vilket jag tycker låter som väldigt lång tid!

Lycka till.. hur ni än gör.. =)

 

Konstigt resonemang

Skrivet av  Cecilia med Amanda 021010
tycker jag. Vår flicka är ju bara två år och då är det kanske vanligt att barn fortfarande vaknar på natten. Men en femåring sover väl normalt hela natten igenom?! Vår femåring sover vanligtvis hela natten förutom då han är sjuk eller drömt mardrömmar men det är ju inte så ofta. Ibland undrar jag hur de tänker :)

De hade accepterat det som läkaren skrev under på att hon förra vintern ( okt-apr) var sjuk åtta dagar av tio. De hade däremot helt bortsett från att vi föräldrar måste sova i skift eftersom hon inte kan sova ensam då hon är sjuk. Det kan väl ändå inte vara vanligt för något barn, oavsett ålder?
 

Håller helt med

Skrivet av  Anna, mamma till två..
dom verkar lite roligt funtade på fk..*ironi*
Orkar inte tjafs just om det k änner jag e ganska nöjd m vb.. men tycker dock deras resonemang e konstigt för då vi sökte först och fick beviljat 1/2 var det enbart för språkstörningen. Då sedan diagnosen kom på papper så sökte ja gigen för jag \'trodde på\' en ev höjning men inte då.. Tycker det e högt för enbart språkstörning o \'lågt\' för utvecklignsstörning men men.. Över lever!

Nej du jag vet inte alls.. =)
 

Suck...håller med

Skrivet av  Cecilia med Amanda 021010
Vi är nöjd om vi får igenom vårdbidrag överhuvudtaget. De hade lagt stor vikt vid hennes tillväxthämning fast den för vår del inte är till hälften så mycket besvär som nattvaken. Orkar inte heller bråka...ska påpeka det för handläggaren....sedan struntar jag i det. Vi har ju fått förslag på vb t.o.m april 2005 ( sökte i maj 2004) och ifall vi börjar bråka nu blir det väl ändå inte klart förrän vi ska förnya det!