Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp!

Skrivet av my med Flisan & bf.8/1
Hur löser man det här med vagn när man har ett handikappat barn och får en bäbis?! Det känns som om det bara är jag som har det här problemet. Hab har ingen lösning.
Jag har en dotter på 6 år som inte kan gå själv än. Hon har börjat gå lite med stöd, typ rullator. Annars så har hon vagn. Men nu får hon snart ett syskon. Nån som vet om det finns nån syskonvagn som skulle funka?
Jag och pappan till det nya barnet är tillsammans men bor inte ihop, så jag kommer ju att vara ensam en hel del med två barn.

Hur har ni gjort när ett syskon har kommit?
Svar på tråden: Hjälp!

Har du kollat

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
med HAB om de har någon? De flesta vagnarna är ju bara tillverkade för ett visst antal kilo. Den jag köpte häromdagen var till 18 kg och den förra jag hade var nog bara till 15 kg. Så det är väl det du får fundera på och kanske ringa barnvagnsaffären och höra med dem? Eller som sagt - habiliteringen har ju egna vagnar som tål mycket mer i kilo.

Lycka till med bebben!!! *ler*

/Ann
 

Funderar...

Skrivet av  Aase
Skulle det fungera med en stabil tvillingvagn tror du. Jag vet ju inte om du måste lyfta din dotter i och ur vagen men är det så så fanns det åtminstone förr (ca 10 år sen) väldigt låga tvillingvagnar (kommer inte ihåg märket). De var inte heller av stockholmsmodell som nog blir för litet för er.

 

bärsjal

Skrivet av  Helene med Alexander 27/9
till bebisen och det stora barnet i vagn kan vara ett alternativ kanske?
Lycka till
 

Jag har två barn !!

Skrivet av  jennieLina
Izabella är 7 år och 28 kg tung :-) Hon sitter i rullstol och kan inte stödja alls på benen.

Lille William är nu 7 månader.

När han var riktigt liten hade jag ofta honom i bärsele/bärsjal när jag körde rullstolen.
Numera kör jag två "Kärror"
Bellas rullstol med vänstran eftersom den har ledade hjul och går smidigast att svänga. Vagnen i högerhanden.

Det går faktiskt lättare än det ser ut !! Fast det är klart, grindar och trottoarkanter tar lite extra tid. Man får inte vara för stressad.

Men ofta är det folk i omgivningen som frågar " hur orkar du ?? " SJälv tänker jag inte på det så mycket. Det är ju en övergångsperiod !!
Syskonvagn är nog inte att tänka på om man inte har ett väldigt litet barn sen innan !!
Lycka till !
 

Artiklar från Familjeliv