Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En liten fråga

Skrivet av Cecilia med Amanda 021010
till er kloka härinne!
Vi var hos läkaren idag på vår rutinkoll och givetvis var inte siffrorna bra! Suck, snart börjar jag stortjuta hos läkaren!!! Amanda har inte tagit igen nästan något på vikten hon tappade vid lunginflammationen.

Vi ska så snart det blir klart med dagis prova att ta bort all mjölk ur hennes kost och se om det ger någon effekt på tillväxt och excem. jag ska få gå på en kurs hos dietist en halvdag här framöver. Frågan är hur jag gör med jobbet? Det blir på en arbetsdag ( jobbar inte alla dagar i veckan men detta blir på en av dem). Får jag ta VAB? Fast Amanda måste ju vara på dagis. Eller måste det bli semster? Vet inte om jag hinner få igenom det tills dess, supersvårt med vikarier. jag har inga föräldradagar kvar tyvärr.
Svar på tråden: En liten fråga

Du kan nog ta ut

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
en vård-av-barn-dag. Vi har också fått göra det vid tillfällen när det varit info eller utbildning. Hör med den som rekommenderat utbildningen så skriver de nog ett sånt intyg till dig.

Ann
 

Japp VAB

Skrivet av  jennieLina
går utmärkt att ta. Ev vill försäkringskassan ha ett intyg att du varit på kursen. Fast det brukar inte vara problem !
Du bara skriver på lappen att du varit på "utbildning" eller vad man ska säga ?!?
 

Kontaktdag kanske?

Skrivet av  Emils mamma
Om barnet är berättigat till LSS-insatser så har man rätt till 10 (?) kontaktdagar per år för kontakter som rör barnets handikapp. Man anmäler dem precis på samma sätt som VAB (på FK:s telsvarare). Man ska bara ha stämt av med FK först så att de vet att barnet har rätt till kontaktdagar.
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Cecilia med Amanda 021010
Vi har inte rätt till kontaktdagar tror jag, har i alla fall aldrig fått info om sånt. Vi har vårdbidrag men detta borde gå utöver tycker jag. Jag kommer att ta ut VAB och så får jag väl krångla med läkarintyg och annat ifall det blir bråk. Tänkte skriva tyo "besök hos dietist för info om kost i samband med misstänkt mjölkallergi". vad tror ni om det?
 

Artiklar från Familjeliv