Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nya här

Skrivet av tjorvan
Jaha. då har vi varit på Bup idag och fått "domen". Vi var där länge och jag hörde på en gång att dom tyckte nåt var fel.
Dom anser att han har autistiska drag samt en generell utvecklingsförsening, han ligger utvecklingsmässigt på nånstans mellan 2-3 år enligt dom. Känslorna har åkt berg o dalbana sen dess så jag är helt slut, vet ej vad som ska hända nu men språkdagiset verkar inte vara aktuellt så vi får väl se.. ska dit nästa tisdag igen. jag har alltså en pojke som är 5 år och har en grav språkförsening och gick på utredning för att börja på språkdagis till hösten men nu vet jag inte vart vi hamnar. känns som han inte hör hemma nånstans. Gud , det känns som nån drog undan marken under mina fötter, vad ska hända nu och sen och fy,faan. Jobbar med vuxna utvecklingsstörda samt personer med autism och det är inte alltid en fördel att veta för mycket. Kommer väl skriva mer sen när jag har smält allt och har massa frågor...
Svar
Skickar kramar!
Har själv ett barn som faller mellan alla stolar så jag vet hur det känns.
Skrivet av  Aase
Hej tjorvan..
Jag kan bara säga att det va inte alltför länge sen jag satt i din sits..

Våra killar låter liknande.. Våran S e fem år men enl psykolog ung 2 år, han uppfyller kriterierna(låter fint va?;-)..) till lätt förståndshandikappad, han har även en grav språkförsening och gå rpå språkavdelning på dagis..

Men du, vart har han gått hittills då? Jag menar som dagis eller så? Kanske han kan fungera i vanlig grupp om det finns ass med eller? Jag vet inte och villa bsolut inte fokusera..

Våran kille började på språkavdelning enbart för språket 2002, utredning ko igång i feb i år och efter \'domen\' tyckte vi alla att han ska gå kvar på dagis även över sexårs verksamheten och sedan testas igen inför skolstart...

Vill jättegärna höra hur det går för er och din pojke.. =)

Å du jag förstår vad du menar med att det ibland inte är bra att veta för mycket.. =/ Men samtidigt är det mycket bra erfarenheter du har med dig..

Stor kram till dig, och jag lovar.. Det blir ljusare snart.. ;-)

kram!

Skrivet av  Anna, mamma till två..
min son
låter lika din helt klart, han har tills nu gått på vanligt dagis utan assistent i en grupp på ca 17 barn ( alldelles för många). Det har gått ganska bra men han skulle behöva mycket stöd. Anledningen till hans utredning var att vi ville ha in honom på språkförskola och då förra julen fanns frågetecken kring autism bla.
Nu har en "större" utredning gjorts. BUP har träffat honom 30 minuter vid 2 tillfällen samt varit på hans dagis i 2 timmar.
Vi håller inte riktigt med dom om deras diagnos eftersom han ligger lite före eller lika jämnåriga på vissa områden ( kan hela rabbla hela alfafabetet ur luften, skriva sitt namn samt räkna långt) men samtidigt ligger han långt efter på andra områden.
Nu tänker vi kräva att han får mer stöd på dagis iallafall och så får vi se vad som händer..
Du får jättegärna maila mig om du vill annars så kan vi bara skriva här...
Min adress är malinraa@hotmail.com
Kram tillbaka
Skrivet av  tjorvan
Hej
Ja jag mailar gärna.. =)

Kan dock inte lova det blir just inom ärmsta veckan.. Lite körigt hemma och nu med sjuka barn.. =/

Men vill du får du gärna ksicka första mailet.. Då e jag nog snabbare..*S*

Kram!
mailar gärna först men..
har ju ingen adress till dig men känn absolut ingen press utan skriv när du har ork och tid.. Hoppas ni blir friska snart, själv går jag och väntar på att vi ska få magsjukan från dagis men än syns den ej... Kram
Skrivet av  tjorvan
*hehe; fnissar*
klart.. en mail adress e bra att ha..*S* ;-)
familjennordlander@bredbnad.et

=) Kram!