Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

gratis blöjor??

Skrivet av tjorvan
Hej!! Presenterade mig/oss lite lägnre ner och nu har det gått en tid sen vi fick vår diagnos. min sötnos är alltså 5 år och har blöja fortfarande och jag har läst att man kan få gratis blöjor men vart vänder jag mig då är det bvc eller??
Svar på tråden: gratis blöjor??

Ja men det beror på

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
vissa får inte gratis blöjor förrän barnet är 6 år eftersom det är så pass vanligt att man fortfarande inte är helt torr vid 5 år. Men vi fick både blöjor och en massa underlägg till sängen, tygvarianter och papp/plastvarianter, kanonbra att ha!

Ann
 

Vi fick........

Skrivet av  Nikki
av bvc-sköterskan när vår dotter var 3 år. Som tur var behövde vi det bara i ca sex månader sen blev hon torr! Vår dotter har Downs syndrom och det är vanligt att de barnen blir torra senare än normalt så jag tror det var därför som vi fick blöjor utskrivna så pass tidigt.

 

Hej

Skrivet av  Anna, mamma till två..
Vi får blöjor till sonen som har nattblöja ff..
Det fick vi genom sjukhuset där vi fått diagnosen.. Det går väl via landstinget antar jag.. Här hos oss har dom gräns på 4 år, men har man sedan funktionshinder så...

Tror du kan annars vända dig till distriktssköterskan eller hör med hab.. =)
 

Distriktssköterskan

Skrivet av  Helena B
skriver recept som skickas till hjälpmedelscentralen. Vi fick blöjor till flickorna innan de fyllt 4 år.
 

Hab skrev ut

Skrivet av  JennieLina
till oss när Bella passerade 3 år. Men kanske är det för att hennes fall är så solklart ?!?
 

Artiklar från Familjeliv