Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lukas är född!

Skrivet av Marie med Tobias-91 och Lukas 041213
På Luciadagen föddes Lukas, i vecka 38+3. 4.050 g och 51 cm lång. Allt gick bra och han är så klart världens finaste lilla kille!

Så nu är jag både tonårsmamma och bebismamma :-)
Svar på tråden: Lukas är född!

Stort grattis!

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
Lukas är ett fint namn!
 

Tack, Eva!

Skrivet av  Marie med Tobias-91 och Lukas 041213
Ja visst är Lukas ett fint namn - vi var ganska snabbt överens om namnet men inte om stavningen. Jag fick ge mig till slut men tycker det känns helt okey...
 

Ville du stava det...

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
Lucas eller...? Det är alltid skönt när man snabbt kan komma överens om namn. Thora var ett enkelt val för oss, men med Ike (med namnet Isaac) tog det längre tid.
 

Grattis!!

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
Vad härligt! Skönt att det gick bra och att du slapp gå över tiden. Hur mår du själv? Vad tycker storebror?
 

Tack, Trixie!

Skrivet av  Marie med Tobias-91 och Lukas 041213
Jag är såå glad att Lukas kom 10 dagar före bf. vånades nästan vid tanken på att gå hela vägen och till och med över...

Jo, storebror är stolt som en tupp! Min man ringde honom direkt efter födseln och han kastade sig på bussen och sprang hela backen upp mot SöS och kom när Lukas var ca en halvtimme gammal. Tobias var den förste som höll i Lukas när han togs från mitt bröst och Tobias fick också vara med när vi vägde och mätte Lukas samt fick hedersuppdraget att kontrollräkna fingrar och tår :-) Eftersom vi var kvar 4 dygn på BB så kom han upp och hälsade på varje dag efter skolan.

Väl hemma så tycker han det är mysigt att ligga bredvid lillebror men vill inte gärna hålla honom - han får så ont i armen, säger han... :-)
 

Grattis

Skrivet av  62
Vad roligt att allt gick bra. Är storebror glad?
 

Hej!

Skrivet av  Marie med Tobias-91 och Lukas 041213
Tack så mycket!
Jo, storebror är stoltast i stan! Läs även mitt svar ovan till Trixie!
 

Grattis till stjärngossen!

Skrivet av  Katta bf 27/3
Vad bra att han bestämde sig för att göra entré före jul, det hade kanske varit lite trist att ligga på BB under julhelgen...?! Skönt att allt gick bra. Njut av bebis och god jul!
 

Tack Katta!

Skrivet av  Marie med Tobias-91 och Lukas 041213
Ja nu ska här mysas och snusas bebis - tror knappt det är sant att han äntligen har kommit... Det känns fortfarande lite overkligt!
 

Grattis till den lille!

Skrivet av  64:an
Vad säger tonåringen? Själv får jag vänta till i mars, då lille sprattelsonen i magen beräknas komma.
 

Hej!

Skrivet av  Marie med Tobias-91 och Lukas 041213
Jo 13-åringen är stoltaste storebrorsan i stan :-) Kolla även mitt svar ovan till Trixie.

Håller tummarna för dig och din marsbebis!
 

Jättegrattis!!*IMT*

Skrivet av  annna58
*
 

Tack Anna58! *imt*

Skrivet av  Marie med Tobias-91 och Lukas 041213
-
 

Grattis!

Skrivet av  Katarina med Ella
Grattar dig här istället för i ankomstgruppen. Vad skönt att allt gick bra. Tänk att våra efterlängtade bebisar äntligen kommit ut, det är verkligen mysigt med små julbarn. Men det blir inte mycket tid över att umgås på AFF just nu.

Lycka till med hela familjen!
 

Hej Katarina :-)

Skrivet av  Marie med Tobias-91 och Lukas 041213
Stort grattis till lilla Ella!
Nä,precis som du säger blir det inte mycket tid till Aff nu på ett tag!
Men jag försöker i alla fall hoppa in på Ankomst Dec och hålla mig ajour med alla bebisar som ploppar ut... :-)

 

Tyckte det var...

Skrivet av  Monika 8-barnsmamma
nyss du skrev och berättade att du var gravid. Tänk vad fort tiden går. Bamsegrattis till din lille prins.
 

Stort grattis till stjärngossen

Skrivet av  Annie E m Mina
Jätteroligt, blir så glad när jag läser om alla som får barn här på snacket.
God jul!
 

Artiklar från Familjeliv