Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver hjälp! (långt)

Skrivet av v6
Jag har just fått reda på att jag är med barn igen, helt emot planerna! Vi har två barn tidigare, en pojke på 5 och en tjej på 14 månader. Min man och jag är båda 43 och var ganska överens om att två barn räcker. Men nu, när det jag absolut inte trodde skulle hända har hänt ( har haft svårt att bli gravid tidigare) så känns det jättekul. Men jag är inte säker på vad min man kommer att säga... Vi bor redan trångt och det blir ju fler praktiska problem med 3 barn. Ni som har flera barn, hur resonerade ni? Motiver amig och MIN MAN!
Svar på tråden: Behöver hjälp! (långt)

ja du,,

Skrivet av  tomtemor
all den kärlek du känner för de barnen du har ja den bryr sig inte om att ni bor trångt att det kommer lite oväntat mm den kommer du ju att känna , Kan det vara skäl nog o ska jag vara ärlig tacka o ta emot istället för att sörja Oväntat javisst men välkommet javisst
o trångboda ja det finns tusen tipps till er , när den dagen kommer,,,
 

I livets lotteri...

Skrivet av  Birgitta
... får en del barn oplanerat och andra får tex cancer oplanerat, eller drabbas av en olycka oplanerat...

I bland händer det saker i livet som man inte har planerat. Du har dragit högsta vinten band alla oplanerade saker livet kan ha med sig...

Vår trea dök också bara upp, när det inte passade alls. En klok barnmorska sa till mig att "vet Du det brukar alltid ordna sig". Tror Du att det gjorde det? I flera år tackade vi honom daligen för att han var så förståndig och bara kom. Nu har vi fyra... och ibland tänker jag tanken att en liten liten till vore ju...

Upp med hakan! Och grattis vännen!!!! Klart allt fixar sig!

Glöm inte och skriva och berätta vad Din man sa....
 

Säger grattis!

Skrivet av  Gammal trebarnsmor
Tror inte ni kommer att ångra er!
 

Tror också det finns en mening..

Skrivet av  Katta bf 27/3, 40 år
när man blir gravid oplanerat vid vår ålder! Det går säkert jättebra ska du se, lycka till! Väntar själv min trea i mars och ångrar inget hittills, inte mannen heller som först inte alls var med på noterna...
 

Du ska se att det går bra!

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
Jag tror att det är livets mening att det blir så! Skulle jag bli oplanerat gravid så skulle jag absolut behålla barnet!

God jul och lycka till!
 

Tror risken är stor man ångrar sig

Skrivet av  64:an
om man gör abort i vår ålder. Alltså om man har förutsättningar för att ta emot ett barn. Vi väntar trean i mars och han var inte direkt planerad men mycket välkommen. Som en extra gåva sent i livet... Lycka till med ert beslut,hur ni än gör!
 

Grattis till nr 3

Skrivet av  Annie E m Mina
Det är bara att ta emot en sådan gåva :-)) Wish I were you!
 

JAg hade varit överlycklig om jag ...

Skrivet av  Mymlan med fyra ungar
...vore du. Vi är oxå trångbodda o det passar just inte med en till av praktiska skäl, men jag skulle inget hellre önska än en liten till. JAg blev nyligen oplanerat gravid men det slutade tyvärr med missfall för några veckor sedan.
Jag tror att man aldrig ångrar att man behåller ett barn, däremot att man inte behåller det. Och som någon ovan skrev; Det ordnar sig alltid.
Vad gäller din man så är det svårt att veta vilka argument som biter. Att du gärna vill behålla barnet borde ju vara ett tungt vägande skäl. Att det vore roligt för ert lilla barn med ett ganska jämnårigt syskon är ett annat skäl som oxå borde väga tungt.
 

Tror du har svarat själv

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
Nu när det har hänt så känns det jättekul, skriver du:).

Jag tror att du vet själv vad du vill, är det inte så? Som någon annan skrev här. Vissa får besked om cancer och andra om graviditet........Ta chansen igen och njut! Kram
 

Grattis!

Skrivet av  40 åring som också vill ha fler
Jag kan bara säga Lycka Till och Grattis! Klart ni skall ha 3 barn. ALLTING går! Och man ångrar bara de barn man inte skaffar, är det någon som har sagt, och det är absolut sant! Eftersom du tvekar nu så betyder det ju att du VILL ha detta barnet.
Vi "skulle" ha 3 barn, men har begåvats med 5, varav vi tyvärr även mist en.
 

Artiklar från Familjeliv