Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny o förvirrad

Skrivet av Tittilina
Hej,
Sitter här i julnatten o funderar
Kan man verkligen bli gravid vid 46 års ålder o början till klimakteriet har kommit?
Har inte haft mens sen den 19/11 o jag känner mig gravid, mår illa, magen svullnar, öm i magen,yr, kissenödig hela tiden....har ju nästan glömt hur det var men jag har ett svagt minne av att det var så här förrutom illamåendet.
Är så feg att jag inte vågar testa bara tanken på abort får mig att må psykiskt dåligt, men orkar man? Har ju faktiskt tom barnbarn, Har även fibromyalgi. "Pappan" o jag har inget allvarligt förhållande o han är 10 år yngre än jag. Usch kan inte sova o jag vet att jag måste ta reda på om det verkligen är så här.....
Hur hade ni gjort? Finns det någon som är så gammal som jag som fått barn?
Svar på tråden: Ny o förvirrad

Omöjligt är det inte...

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
Jag känner till en mamma som blev oplanerat gravid vid 47 års ålder och fick en dotter strax innan hon fyllde 48...

Det kan ju dock vara början till klimakteriet och bara så att mensen är lite sen.

Jag skulle nog ha testat först och sedan börjat fundera hur jag skulle göra.

Hoppas det ordnar sig till det bästa!
 

Vill inte göra dig besviken men

Skrivet av  Mymlan
en kompis till mig fick vid 45 års ålder tydliga gravsymtom o trodde hon var gravid, men hennes symtom visade sig vara klimakteriebesvär. Jag kan ju naturligtvis inte veta om du är gravid eller inte, men vill bara berätta att det ju inte måste vara graviditet. Men det kan ju naturligtvis oxå vara så att du är gravid o om jag hade blivit gravid vid din ålder så hade jag nog sagt jippie o blivit jätteglad o behållt barnet. Men så är jag väldigt baby-sugen. Blev nyligen oplanerat gravid men det slutade med missfall för drygt tre veckor sedan. Jag är 42 år.
 

Artiklar från Familjeliv