Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur gammal ska man vara för att räknas hit? =o)

Skrivet av Ambiente
Fyller 33 år och maken 38, vi har en flicka på 3,8 år och hoppas snart att vi "blir" med syskon.

Min egen mamma var 38 år när hon fick mig.

Mvh
Svar på tråden: Hur gammal ska man vara för att räknas hit? =o)

När man känner...

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
att man själv passar in!

Jag är 37 och har två barn på 3 år resp. 7 månader. Maken är 35.

Välkommen hit!
 

Glömde ju skriva...

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
Lycka till med syskontillverkningen!

Min mamma var 37 när jag föddes och mormor var 43 när min mamma kom.
 

Jag som trodde

Skrivet av  Björna med lillebror 11 mån
att jag var för ung för att räknas som "äldre förälder"... Du fick ju första barnet innan du fyllt 30, det måste väl räknas som ungt idag? Man får väl själv känna efter när man tycker att man passar här och jag får väl inse att det är nog här jag hör hemma. 36 år med två barn på snart 4 och 1 år. Jag insåg att jag faktiskt är en äldre förälder när vi började fundera på om det räckte med 2 eller om vi vill ha ett knyte till. Vi kan ju inte fundera hur länge som helst, vill vi ha syskon får vi ju ligga i lite.
 

ni är ju unga!!!

Skrivet av  mianna
jag är 37, har just fått mitt första barn o planerar minst ett till ;-)

I min mammagrupp (som består av 9 mammor) så är INGEN under 30 år.

lycka till med bebistillverkningen
 

Vad unga ni är

Skrivet av  LiAg
jag var 42 och skulle snart fylla 43 när mina första tjejer tittade ut.

 

I dag räknar jag mig som ÄF

Skrivet av  mian och Oliver
Då vår sladdis föddes efter 13 års uppehåll så tyckte jag att jag var gammal 38 år. Tänk då på att jag fick vårt första när jag var 19. När jag var 25 så hade jag fått tre till. Då tillhörde man gruppen unga föräldrar. Visst ändrar sig livet??
 

Jag var

Skrivet av  Mia med Ludvig 29/12-01
31 39 och 42 när jag fick mina barn.Jag är här för de 2 sista .
Det är lite hur amn känner sig mycket.
Om du känner dig som äldre förälder så välkommen.
I dag är jag 45 år.
 

Hej

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
Tycker nog att du är en relativt ung förälder eller rättare sagt väldigt "normalgammal":). Att vara straxt under 30 är nog väldigt vanligt nu för tiden.

Jag fick min sladdis när jag var 39 (fyllde 40 några månader senare). Om jag skulle sätta någon slags gräns här så tycker jag att man är äldre när man är över 35.
 

Jag vet inte

Skrivet av  Dino1
heller om jag räknas hit... Jag är 45 år, fick mina barn vid 19 resp 26 års ålder och har sedan inte fått fler barn. Var dock gravid och skulle fått en ny bebbe 43 år gammal om det inte slutat med missfall. Välkomen hit!
 

TACK FÖR ALLA SVAR!!

Skrivet av  Ambiente
Joo jag tillhör väl inte skaran äldre föräldrar direkt, men många arbetskamrater till mig är under 25 år och har mellan 1-3 barn och DE tycker man var "gammal" när man säger att man fick när man var 29... en bra ålder var det för mig att få min förstfödda då iaf.

Tack för alla trevliga svar =o)
Jag läser här då och då och kanske slinker en kommentar eller inlägg in då och då.

Tjingeling!