Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Storlek

Skrivet av Tess
Jag har fått ny skärm på jobbet och plötsligt är allt, både text och ikoner pyttesmå. IT-avdelningen säger bara att det är den bästa upplösningen för skärpan men jag seeeeeer ju inte. Hur ändrar man bäst så att det ändå ser snyggt ut? Jag har provat att ändra dpi i inställningar men typsnittet blir så fult när jag ändrar där.
Tacksam för svar!
Svar på tråden: Storlek

Högerklicka

Skrivet av  cammis
på skrivbordet, välj egenskaper och fliken inställningar, där ändrar du sedan upplösningen.
Prova olika inställningar, ofta är det en vanesak, men du skall ju inte ha så smått att du inte kan se.
 

Ändra uppläsningen

Skrivet av  Laijron
genom att högerklicka på skrivbordet och undern "Inställningar" ändra till 800*600 eller liknade? VÄLDIGT stort enligt min smak. Det viktigaste är inte vad IT-avd säger utan att du kan jobba.
 

IT-avdelningen har rätt!!!

Skrivet av  Dex
Platta skärmar fungerar så, en viss upplösning är den optimala. På min bärbara "måste" jag ha 1600x1200, annars blir bilden oskarp... Men prova tipsen ovan och avgör själv!
 

alternativ

Skrivet av  Nicke
Du kan annars i Windows ändra storleken på ikoner, menyer, knappar etc. Vissa program tillåter att du zoomar in. Bätttre det än att gå ner i upplösning då bilden då endast simuleras och därmed blir suddigare.
 

Artiklar från Familjeliv