Förkonfigurerad mobil eller inte? |
|
Skrivet av | Jenny |
Förmodligen är detta en oerhört korkad fråga, men vad är det egentligen för skillnad på själva mobilen om den är förkonfigurerad till ett visst nät eller inte? Är det bara att den kommer med "rätt" inställningar för de tjänster som operatören erbjuder så att man slipper sitta och skriva in (eller ladda ner) dem själv eller är det mer avancerat än så? Alltså om man köper en som inte är förkonfigurerad, kan man ställa in den rätt själv då eller finns det sådant som man "missar" genom att köpa en okonfigurerad? |
|
Svar på tråden: Förkonfigurerad mobil eller inte? | |
|
|
Vodafone.. |
|
Skrivet av Dex | |
... ska man passa sig för har jag hört, dom installerar "egen" mjukvara i telefonerna så att funktionaliteten nästan försvinner. Övriga operatörer har jag inte hört något negativt om. Man bör väl oxå försäkra sig om att telefonen går att låsa upp när bindningstiden är slut. |
|
Lätt att konfigurera själv |
|
Skrivet av Christopher | |
Gå till tillverkarens eller operatörens hemsida och leta så skall det säkert finnas inställningar att hämta. Jag har gjort det för alla mina via SonyEricssons hemsida och andra tillverkare har säkert samma tjänst. Du talar om vilken operatör du har, vilket land du bor i etc och inställningarna skickas till din telefon. Enkelt! | |