Sök på innehåll hos Allt för föraldrar
Fy, vad dyrt allting är i Stockholm!
Skrivet av Birgitta, since 1997

Det skiljer faktiskt ganska mycket

Skrivet av flaxis
läste idag en rapport som någon pensionärsorg. gör med jämna mellanrum och Stockholm och Uppsala var som vanligt dyrast, skillnaden på deras matkasse var över 100 kr mellan Stockholm och skåne har jag för mig *reservation för skåne, kan ha varit annan del av landet*.

Själv har jag bott i Örebro ett år och nyligen flyttat tillbaka till Uppsala och ALLT är dyrare. Frukt, några kr per kilo, billigaste blöjorna i den här stan 119kr mot Örebros normalpris 105 (fanns billigare i vissa affärer med såndär "blöjstege"). Fattar inte varför. Usch, det känns som att man betalar i onödan på nåt sätt.
Svar på tråden: Det skiljer faktiskt ganska mycket

Det stämmer inte riktigt...

Skrivet av  Lena_O
När man gör undersökningar, så brukar man vända sig till de kända butikskedjorna, där dom har samma lager till flera butiker. Vilket egentligen blir lite missvisande, för alla handlar inte där...

Utanför City, så finns det många trevliga förorter som har "udda" butiker och utetorg med försäljning på (finns massor att välja mellan).

Jag skulle gärna se en jämförelse med dessa butiker mot ICA, Coop och Vivo... ;)
 

Använder du Pampers

Skrivet av  madde b
I så fall kan du komma undan lite billigare. Rätt Pris säljer 2 paket för 215 kr.

Jag är ändå tacksam att priset sjunkit så mycket som det har. När Alfons föddes för 4 år sedan fick svärmor alltid bunkra blöjor då hon åkte förbi Willys i Västerås. Då var nämligen billigaste priset i Uppsala 139 kr mot 99 i Västerås. Skönt att konkurensen tagit i alla fall ett litet steg framåt :-)
 

Artiklar från Familjeliv