Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gick just in på mina sidor på csn och ser där till

Skrivet av snyft
min fasa att jag har en återkravsskuld, som jag inte har sett nåt om innan!
Och det står att det ska betalas in omedelbart!
Nån som har haft ett sånt här återkrav ?

Går det till kronis om man inte kan betala och inte har råd att betala iaf på 12 mån???
Svar på tråden: Gick just in på mina sidor på csn och ser där till

det är ingen fara

Skrivet av  sofie
ring till dom så får du lägga upp en avbetalningsplan.. jag har haft återkravsskuld i ett och ett halvt år nu.
 

gick oxå in där

Skrivet av  kajsa
och fick mej en chock... jag ska betala nästan 1700 i slutet av februari... vart ska jag få de pengarna från? jag har socialbidrag och har svårt att få pengarna att räcka till som det är. har ansökt om nedsättning men fick det väl tydligen inte då.
 

Har du ansökt i år?

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Uträkningarna verkar ju vara precis klara och det är inte förrän de är färdiga som man kan ansöka om nedsänkt avgift för 2005... Annars kan det vara så att de inte hunnit behandla din ansökan än, de har nog fullt upp just nu, men du kan kika på nån post på "mina sidor" om de fått in och behandlat nån ansökan från dig. Klicka runt så ska du se att du hittar dit.
 

hej

Skrivet av  kajsa
jag ringde till csn förut för jag blev helt förtvivlad över den summan. 1700 har jag ju inte ens kvar när alla räksningar är betalda. men de höll visst på med min ansökan så jag skulle avvakta nytt beslut. det känns ju lite bättre iaf.
 

Misstänkte att det var nåt åt det hållet...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...eftersom man kan se på siten ifall ansökan hunnits behandlas eller ej. :)

Håller tummarna för dig, själv får jag nog inte sänkt, jag gjorde en överslagsberäkning och kom fram till att min inkomst "bara" minskar med 14,2% jämfört med taxeringen de går på... Hade det varit 15% hade det gått. Nåja...
 

Artiklar från Familjeliv